El Jutjat d'Instrucció 2 de Manresa ha arxivat la causa contra l'alcalde de Fonollosa, Eloi Hernández, pel delicte de desobediència greu durant l'1-O. El fiscal ha demanat el sobreseïment del cas en considerar que no queda provat que Hernàndez fos notificat personalment sobre la suspensió del referèndum. És el mateix que ja havia fet amb l'alcalde de Callús, Joan Badia. Resta, però, encara oberta la causa contra el regidor santjoanenc, Jordi Pesarrodona, per desobediència greu.
Segons recull la interlocutòria, no existeixen indicis "suficients" del delicte de desobediència greu. Apunta a què no existeixen proves de què Hernàndez participés en l'organització del referèndum, sinó que només es pot demostrar que hi era present, fet que és "insuficient" com per a considerar-lo "promotor". L'alcalde, afegeix el document, només va tenir contacte amb els guàrdies civils per recriminar-los la seva actuació i en cap moment es va presentar com a "responsable" de la votació. Les càrregues de Fonollosa van causar ferides a cinc persones, una d'elles una dona de 70 anys.
Malgrat que Hernàndez havia de conèixer la "inconstitucionalitat" del referèndum, afegeix la interlocutòria, no va ser "notificat personalment" de la suspensió per part del Tribunal Constitucional, fet que sí que li hagués permès tenir "un coneixent exhaustiu". La notificació que prohibia la celebració va ser entregada a l'Ajuntament però no la va recollir el batlle.
Davant la negativa de la fiscalia a presentar-se com a acusació contra Hernàndez, la magistrada del Jutjat d'instrucció 2 de Manresa ha optat per dictaminar el sobreseïment provisional.
"La farsa cau"
El mateix Hernàndez ha estat qui ha donat a conèixer el sobreseïment de la causa a través de les xarxes socials. "La farsa cau", ha piulat, tot donant les "gràcies a tothom que m'ha donat suport i afecta. Us estimo. Continuem amb l'embat. No pararem."
Segon cas
L'abril de l'any passat la jutge ja va arxivar la causa oberta contra l'alcalde de Callús, Joan Badia per un delicte de desobediència. Com en aquest cas, el ministeri fiscal havia demanat l'arxivament provisional perquè les actuacions eren "insuficients per sustentar cap acusació".
Pesarrodona segueix investigat
Després de que denunciessin les càrregues policials, la jutge que investiga l'1-O al Bages va decidir, per iniciativa pròpia, imputar per desobediència als alcaldes de Callús i Fonollosa i al regidor santjoanenc Jordi Pesarrodona.
En el cas del santjoanenc, la causa segueix oberta pel delicte de desobediència greu. Prèviament se l'havia investigat pels delictes d'odi i resistència greu a l'autoritat però l'Audiència de Barcelona va arxivar la causa el passat mes de setembre.
Arxiven la causa per desobediència contra l'alcalde de Fonollosa per l'1-O
La fiscalia ha demanat el sobreseïment en considerar que no està provat que Eloi Hernández fos notificat de la suspensió del referèndum
ARA A PORTADA
Publicat el
01 de març de 2019 a
les 15:58
Actualitzat el
01 de març de 2019 a les
17:18
Et pot interessar
-
Societat
UManresa publica un manual amb 43 tècniques per recrear lesions en simulació clínica
-
Societat
Tall de trànsit al carrer Rubió i Ors per obres al clavegueram
-
Societat
Cardona aplica noves tarifes de l'aigua amb un model que protegeix els consums baixos
-
Societat
El papa Lleó XIV beneirà la Caravana de la Pau de sor Lucía Caram
-
Societat
Cues des de la matinada a Manresa pel procés extraordinari de regularització d'estrangers
-
Societat
Tall de trànsit al carrer de les Piques per obres de paviment a partir de dilluns
