[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=IzGNEbLlcMo[/youtube]
El Jutjat d'Instrucció número 5 de Manresa està investigant una presumpta agressió racista policial al Wubi, un jove que quan van passar els fets tenia 20 anys, a Sant Feliu Sasserra. Els fets es remunten a gener de 2019 quan en Wubi sortia de casa seva on s'estava fent un desnonament.
Segons explica la mateixa víctima i SOS Racisme, agents dels ARRO dels Mossos d'Esquadra el van vexar, el van insultar i el van agredir. Quan va veure per on anava l'acció policial, en Wubi va encertar a engegar la gravadora del mòbil i va recollir un àudio on, de forma explícita, se sent com li diuen que és "un mono" i altres vexacions i l'avisen que el que ha de fer quan vegi la policia "és córrer". La gravació l'ha fet pública Directa.
[noticia]91623[/noticia]
SOS Racisme denuncia "la manca de mecanismes de control, impunitat, racisme i corporativisme policial en què els agents treballen" al cos dels Mossos d'Esquadra. Segons ha explicat l'entitat antiracista, "el comissari Codina es va limitar a escoltar i va assegurar que no es podia emprendre cap actuació contra els agents mentre el procediment penal estigués en curs".
[noticia]91620[/noticia]
Davant l'evidència de l'àudiio aportat pel Wubi i per SOS Racisme, la jutgessa del Jutjat número 5 de Manresa va obrir diligències i en aquests moments el cas es troba en fase d'instrucció, però els agents segueixen treballant a l'espera de judici, segons assegura l'entitat.
[noticia]91615[/noticia]
El mateix Wubi, que actualment viu a Sabadell, ha explicat el testimoni a través de les xarxes socials de SOS Racisme.
ÀUDIO «No ets un humà, ets un mono»: denuncien una agressió racista dels ARRO de Mossos al Bages
Els fets van passar el gener de 2019 durant un desallotjament a Sant Feliu Sasserra
ARA A PORTADA
-
«Junts no es pot permetre el luxe de renunciar a governar en tots els àmbits» Pere Fontanals | Oriol March
-
Bacardit i Perramon segellen l'aliança per «recuperar» Manresa: els detalls del «Pacte de la Llum» Pere Fontanals
-
L'efecte Perramon: Aliança Catalana es queda sense el seu «candidat somiat» a Manresa Pere Fontanals
-
-
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
15 de juny de 2020 a
les 09:00
Actualitzat el
15 de juny de 2020 a les
15:03
Et pot interessar
-
Societat
UManresa presentarà el nou grau en Dret amb una jornada sobre les professions jurídiques
-
Societat
Manresa reactivarà dilluns el control d'accés de vehicles a la plaça Major pel carrer Sobrerroca
-
Societat
Obres al pont de Sant Francesc amb afectacions puntuals al trànsit durant tres setmanes
-
Societat
La Vertical Montserrat tornarà al maig amb una nova edició solidària de 2.180 esglaons
-
Societat
Súria commemora el 8-M amb un acte institucional de memòria històrica i reivindicació
-
Societat
Presenten a Manresa un recull d'eines comunitàries per afrontar les violències de gènere
