
Operaris treballant al carrer del Bruc. AjM
Els treballs de construcció de rebaixos per millorar l'accessibilitat dels vianants a diversos centres educatius de la ciutat, que es van iniciar a principis de juliol, ja van sent visibles. De moment, s'han completat els rebaixos a l'entorn de l'escola Valldaura i entre aquesta setmana i la vinent s'acabaran els del col·legi Santa Rosa de Lima (Dominiques). Aquests treballs s'inclouen en un programa d'actuacions a la via pública de l'Ajuntament de Manresa per millorar l'accessibilitat de 24 escoles i instituts de ciutat. Les actuacions estan pressupostades en 199.520 euros, que es financen a través del Fons Estatal per a l'Ocupació i la Sostenibilitat Local (FEOLS).
Als entorns d'aquests dos centres educatius s'hi construeixen un total de 26 rebaixos, 5 més dels inicialment previstos, ja que així s'ha acordat amb l'empresa que executa els treballs.
L'objectiu principal de l'actuació és facilitar la circulació a peu dels vianants. A més, aquestes obres contribuiran a facilitar la mobilitat de les persones amb discapacitat visual ja que, com amb totes les actuacions d'aquest tipus que es porten a terme, una part dels panots dels rebaixos tenen una textura diferent per tal de senyalitzar que hi ha un pendent. A banda, és previst que en aquest àmbit s'hi portin a terme altres actuacions, com la senyalització de pictogrames, passos de vianants i senyalització vertical.
L'entorn de les escoles Valldaura i Dominiques és el primer espai on s'intervé. Pels volts del 15 d'agost els treballs es traslladaran a l'escola Bages i a l'escola Puigberenguer.
Els treballs que inclou el programa s'han dividit en tres: pintura, senyalització i rebaixos. És previst que les actuacions de pintura i senyalització comencin aquest estiu. Per la seva banda, els treballs de rebaixos es faran progressivament.
El programa inclou millores en els itineraris de 19 escoles, i 5 instituts. En concret, els 24 centres educatius són els següents:
- Escola La Font
- Escola Bages
- Escola Pare Algué
- Escola Pare Ignasi Puig
- Escola Puigberenguer
- Escola Renaixença
- Escola Serra i Húnter
- Escola Sant Ignasi
- Escola La Sèquia
- Escola Ítaca
- Escola Valldaura – Col·legi Santa Rosa de Lima
- Escola l'Espill – Col·legi Mare de Deu del Pilar
- Escola Vedruna Manresa – Col·legi La Salle
- Col·legi Ave Maria
- Col·legi Oms i de Prat
- Escola Joviat
- Institut Lacetània
- Institut Lluís de Peguera
- Institut Pius Font i Quer
- Institut Cal Gravat
- Institut Guillem Catà