El bus urbà de Manresa allargarà els horaris fins més enllà de la mitjanit

També es donarà servei en dies festius als barris de Sant Pau, Viladordis, Pujada Roja i Comtals, s'afegeix un bus a la línia Perimetral i s'allarga la línia 4 fins a dins la zona esportiva del Congost

Bus Manresa incorporarà millores a partir del mes de gener
Bus Manresa incorporarà millores a partir del mes de gener | AjM
Redacció
16 de desembre de 2024, 14:55

El govern de Manresa portarà a aprovació del ple municipal d'aquest dijous l'ampliació i reforç del bus urbà, unes millores que han de permetre fer front a l'alta demanda del servei per part de la ciutadania i donar resposta a reivindicacions veïnals històriques. Les mesures han estat presentades aquest dilluns en roda de premsa per part del regidor d'Urbanisme i Mobilitat, Carles Garcia.

Entre les mesures, destaca el nou servei en dies festius de la Línia 5 que donarà cobertura als barris de Sant Pau, Viladordis, Pujada Roja i Comtals, que actualment no disposen de transport públic els dies festius. Es tracta d'una demanda veïnal, a la qual ara s'hi podrà donar resposta amb sis expedicions diàries.

També es farà una ampliació horària nocturna a totes les línies, que ara acabaran entre les 22.05 i les 00.30 hores. Fins ara, totes les línies finalitzaven entre les 21 i les 22.30 hores, a excepció de la Línia 8 (Perimetral), que ho feia a les dotze de la nit, com el darrer tren. Amb aquesta nova oferta, es busca donar la resposta a la mobilitat en oci i lleure en horari nocturn, per tal que després de sopar en restaurants o d'assistir a actes culturals es pugui tornar a casa amb transport públic. Per poder-ho dur a terme, a cada línia hi haurà una expedició més de dilluns a dijous i tres expedicions més el divendres. El dissabte es realitzarà amb una nova línia, la L9 Nit, amb cobertura a la majoria de barris. Serà una línia similar a la que ja es porta a terme per Festa Major, amb possibilitats de poder-hi fer ampliacions en actes especials.

Una altra millora, que dona resposta també a una demanda ciutadana, és l'allargament de la Línia 4 (Font - Valldaura - Congost) fins a dins la zona esportiva, on es crearan dues noves parades: una davant del Complex del Vell Congost i l'altra propera al tanatori Mémora, situat a la zona del polígon industrial del Pont Nou (actualment la L4 arriba fins al cementiri), amb servei durant tot el dia (ara només és a les tardes).

A més a més, s'afegirà un bus a la Línia 8 (Perimetral), que és la que té més demanda, amb l'objectiu de garantir la puntualitat i evitar la saturació a les hores punta, i s'integraran dins el servei ordinari els reforços de transport públic que es van posar en marxa fa temps per poder donar resposta a l'increment d'usuaris que es produeix en horari d'accés als centres escolars de primària i secundària, motivat en part pel bon funcionament de la T-16 i la T-Jove 18, com també del servei de Conciliabus, que acompanya els infants amb monitor a les escoles. Es tracta dels reforços fets a la Línia 8 (Perimetral) i a la Línia 2 (La Parada), i també de l'extensió de la Línia 4 (Font - Valldaura - Congost) per donar servei a la nova seu de l'Institut Guillem Catà.

Amb aquestes millores, es calcula que anualment el bus urbà de Manresa farà un total de 10.290,28 hores i 46.297,42 quilòmetres, fet que representa un increment del 16,1% i del 5,6% respectivament en el servei. Pel que fa al cost, augmentarà en 174.251,22 euros anuals, un 5,8% més del que hi havia fins ara, que era de 3.003.409,97 euros. És previst que les millores entrin en vigor a finals del mes de gener.

Tal com ha explicat el regidor, les millores "representen un compromís ferm del govern per oferir a la ciutadania un transport públic més eficient, accessible i sostenible". L'ampliació d'horaris, el nou servei nocturn i l'augment de freqüències "responen a necessitats actuals de la ciutadania i impulsen una mobilitat més respectuosa amb el medi ambient, contribuint a una millor qualitat de vida per a tots els manresans". En definitiva, les mesures "reflecteixen la voluntat de millorar la connectivitat i les opcions de mobilitat dels ciutadans utilitzant el transport públic".