Música i poesia per una bona causa, podria ser el lema del micròfon obert solidari que tindrà lloc aquest dissabte 30 de juliol a Calders, a la plaça Major del poble.
De 9 del vespre a 11 de la nit la poesia i l'antifolk faran pinya per recaptar diners per a la ONG Moianès Solidari (http://moianessolidari.consorcidelmoianes.cat), organitzadora de l'acte. A les nou en punt començarà el sopar popular al poble, que costarà 10 euros als adults i 6 euros a la quitxalla. Aquests diners es donaran a la ONG per comprar medicaments destinats a malalts mentals de Costa d'Ivori. Els assistents al sopar veuran amenitzada la vetllada per les actuacions de músics i artistes bagencs que participaran en aquesta edició de micròfon obert solidari.
La intenció de l'acte és oferir un ventall d'actuacions de músics i poetes de la zona, per donar ressò a les activitats de cooperació que l'ONG Moianès Solidari està portant a terme, en relació a l'atenció a malalts mentals de Costa d'Ivori (Àfrica).
La ONG Moianès Solidari ja ha organitzat diversos programes d'ajuda a Costa d'Ivori, destinats als malalts mentals africans. "A l'Àfrica les persones que pateixen alguna malaltia mental no tenen els recursos suficients per medicar-se i reintegrar-se a la societat. A més, si algú té algun trastorn d'aquest tipus de seguida se l'estigmatitza, se l'aïlla i se'l margina", explica Gregoire Ahongbonon ivorià que té un centre d'atenció a malalts mentals africans on els ajuda a reinsertar-los en les seves societats i pobles, després de donar-los la medicació adequada, l'Association Saint Camille. Gregoire, es dedica a recórrer tots els pobles de Costa d'Ivori aplegant els malalts mentals de cada poble, que solen estar “lligats a arbres o encadenats a zones aïllades del poble", els recull, els neteja i els porta al seu centre. Allà els medica i els ajuda a tornar a agafar confiança en ells mateixos. Posteriorment els torna a les seves famílies, amb la medicació pertinent.
Es tracta del primer micròfon obert solidari, organitzat per la ONG i hi participaran personalitats musicals com The Missing Leech, veu antifolk bagenca, Edu Mató i Le Clotêt avec Garcés. També actuaran en la vetllada el duet poètic manresà Magenta i els poetes calderins Josep Clotet, Josep Fàbrega i Toni Armengol, entre d'altres. L'acte està obert a tots els músics i poetes que vulguin pujar a l'escenari i als oients que vulguin passar una bona estona i ser solidaris alhora.
Calders acollirà un micro obert solidari
Societat
Ho organitza la ONG Moianès Solidari aquest dissabte de 9 a 11 de la nit
ARA A PORTADA
-
Economia Els restaurants Slow Food consoliden les Temporades Gastronòmiques del Bages Pere Fontanals
-
-
Societat El Mercat de la Terra de Sant Fruitós reivindica el tomàquet amb gastronomia i activitats familiars Redacció
-
Política El ple rebutja la proposta de Fem Manresa per retirar part de l'asfalt de la plaça Neus Català Pere Fontanals
-
Esports Un recés a correcuita fa girar el ple i Manresa demanarà ser seu de la selecció de bàsquet Pere Fontanals
Publicat el
26 de juliol de 2011 a
les 21:21
Et pot interessar
-
Societat
El Parc de Sant Llorenç del Munt i l'Obac identifica 32 noves espècies de briòfits i n'inventaria 122
-
Societat
Aigües de Manresa renovarà el clavegueram de la plaça Cots amb afectacions al trànsit
-
Societat
Mor Maurici Rosell, el «Maurici de les Olives», una de les ànimes més estimades del Centre Històric
-
Societat
Foragitades de casa per un soroll fantasma
-
Societat
Sant Fruitós reformarà l'entorn del Teatre Casal Cultural per fer-lo més accessible
-
Societat
La Carretera de Santpedor de Manresa estrena una Taula Veïnal per impulsar la participació
