La Cambra de Comerç de Manresa lamenta que el contracte signat entre la Generalitat i el govern central per la gestió del servei de Rodalies Renfe fins l'any 2015 no tingui en compte la necessitat de reduir el temps de trajecte entre Manresa i Barcelona. Aquesta ha estat la principal reivindicació de la Catalunya Central els darrers anys ja que es considera que resta competitivitat a la comarca el fet d'estar separada en una hora i vint minuts en tren de la capital catalana. Des del territori s'han proposat diverses solucions que no han quedat reflectides en l'acord signat per les dues administracions. Segons la Cambra es fa un esforç pel reequilibri territorial però des d'una visió provincial deixant de banda altres nuclis de població importants i amb un teixit industrial notable.
Una de les mesures necessàries, i que ja havia estat inclosa als pressupostos de l'estat, és la construcció del túnel de Montcada. Aquesta obra, que permetria escurçar el temps de viatge entre Manresa i Barcelona, ha quedat oblidada en les propostes de millora del servei de Rodalies que es van anunciar ahir. La Cambra creu que amb els problemes de la primera corona metropolitana solucionats, la Catalunya Central encara queda més aïllada, amb el perjudici econòmic i social que això suposa. L'entitat cameral denuncia que el territori ja va quedar oblidat en la planificació de l'AVE a Catalunya i ara en matèria de Rodalies es torna a deixar la comarca en segon pla.
Des de la Cambra de Comerç de Manresa es continuarà treballant per tal d'aconseguir que el Bages disposi d'un servei de Rodalies competitiu i que doni resposta a les necessitats de ciutadans i empreses.
El Consorci Viari demana un front comú
El Consorci Viari de la Catalunya Central lamenta profundament les darreres informacions sobre el nou contracte de servei públic 2013-2015 amb RENFE per a la gestió de Rodalies i Regionals, ja que deixa absolutament oblidada la línia R4 de Manresa, malgrat els esforços del territori i les reiterades reivindicacions del mateix Consorci.
De nou, l'entitat demana que se signi un acord de millora d'infraestructures en aquesta línia, que és pròpia del passat i que no aporta solucions a les necessitats reals del territori. En un moment de dificultats econòmiques el Consorci Viari creu que té més sentit que mai apostar per les infraestructures que puguin ajudar al desenvolupament del territori i a la mobilitat geogràfica. Però una vegada més, les inversions passen per alt a la nostra comarca.
Malgrat tot, el Consorci Viari de la Catalunya Central es referma en la seva voluntat de continuar reivindicant els drets del territori i de fer pressió per aconseguir aquelles millores (centrades sobretot en el temps i la freqüència de viatge entre Manresa i Barcelona) absolutament indispensables per al territori. En aquesta línia, el Consorci fa una crida als agents de la comarca a sumar-se a aquestes demandes per "fer-se sentir de forma unànime" davant de les administracions competents.