Aquest dissabte, 11 de maig, s'ha programat la xerrada El moviment obrer a Cardona durant els anys 30 a les 19 hores al Centre Cardona Medieval. A la conferència es repassarà el període republicà a la vila, passant pels inicis de l'explotació de la mineria de Cardona als anys 20 i explicant el moviment obrer o l'afectació dels Fets de Maig de 1937.
La xerrada anirà a càrrec de Miguel Gómez, historiador especialitzat en història social i moviment obrer. Des de fa més d'una dècada, Gómez és investigador de temes relacionats amb el moviment obrer i l'anarquisme. És autor de dos llibres: un sobre el període d'entre guerres a Itàlia i l'altre, a punt de sortir al mercat, sobre el moviment obrer de l'Alt Llobregat i Cardoner.
A més, durant l'acte es tindrà un record per les víctimes de la repressió coincidint amb el 80è aniversari de l'afusellament de l'exalcalde de Cardona Joan Torrents i Macià, besavi de l'actual alcalde, Ferran Estruch.
ARA A PORTADA
Publicat el 07 de maig de 2019 a les 19:00
Actualitzat el 07 de maig de 2019 a les 19:06
Et pot interessar
-
Societat
Olga Sánchez, nova presidenta del patronat de la Fundació Montepio
-
Societat
L’Ajuntament de Manresa canvia el sentit dels carrers Vallès i Terrassa
-
Societat
El Rotary Club de Manresa premia la Fundació Montepio amb el 24è Premi Simeó Selga
-
Societat
L'Ajuntament de Manresa homenatja Antonio Vidal Guixaró, que compleix 100 anys
-
Societat
El públic es reparteix entre la Fira de Santa Llúcia i els ciris i parades de la Seu
-
Societat
Una acció de boicot al Carrefour de Manresa denuncia la seva complicitat amb el genocidi palestí
