Aquest dissabte, 11 de maig, s'ha programat la xerrada El moviment obrer a Cardona durant els anys 30 a les 19 hores al Centre Cardona Medieval. A la conferència es repassarà el període republicà a la vila, passant pels inicis de l'explotació de la mineria de Cardona als anys 20 i explicant el moviment obrer o l'afectació dels Fets de Maig de 1937.
La xerrada anirà a càrrec de Miguel Gómez, historiador especialitzat en història social i moviment obrer. Des de fa més d'una dècada, Gómez és investigador de temes relacionats amb el moviment obrer i l'anarquisme. És autor de dos llibres: un sobre el període d'entre guerres a Itàlia i l'altre, a punt de sortir al mercat, sobre el moviment obrer de l'Alt Llobregat i Cardoner.
A més, durant l'acte es tindrà un record per les víctimes de la repressió coincidint amb el 80è aniversari de l'afusellament de l'exalcalde de Cardona Joan Torrents i Macià, besavi de l'actual alcalde, Ferran Estruch.
Cardona acollirà dissabte una xerrada de memòria històrica sobre el moviment obrer
Ara a portada
-
Societat Una avaria informàtica obliga l'Ajuntament a deixar oberts els contenidors intel·ligents fins a dimarts Pere Fontanals
-
-
-
Cultura i Mitjans Sant Jordi 2025: aquestes són les 73 novetats literàries d'autors del Bages i el Moianès Aina Font Torra
-
Política La Generalitat farà obres de millora a les estacions d'autobús de Manresa i de Navàs Redacció
Publicat el 07 de maig de 2019 a les 19:00
Actualitzat el 07 de maig de 2019 a les 19:06
Et pot interessar
-
Societat Tall de trànsit a tocar del tanatori Mémora de Manresa durant un mes
-
Societat Ampans tornarà a portar roses per Sant Jordi a les residències de gent gran
-
Societat El bitllet senzill del bus urbà de Manresa costarà només 1 euro per la diada de Sant Jordi
-
Societat Parir un fill mort a la setmana 40: «He agraït molt més les abraçades que les paraules»