Aquest dissabte, 11 de maig, s'ha programat la xerrada El moviment obrer a Cardona durant els anys 30 a les 19 hores al Centre Cardona Medieval. A la conferència es repassarà el període republicà a la vila, passant pels inicis de l'explotació de la mineria de Cardona als anys 20 i explicant el moviment obrer o l'afectació dels Fets de Maig de 1937.
La xerrada anirà a càrrec de Miguel Gómez, historiador especialitzat en història social i moviment obrer. Des de fa més d'una dècada, Gómez és investigador de temes relacionats amb el moviment obrer i l'anarquisme. És autor de dos llibres: un sobre el període d'entre guerres a Itàlia i l'altre, a punt de sortir al mercat, sobre el moviment obrer de l'Alt Llobregat i Cardoner.
A més, durant l'acte es tindrà un record per les víctimes de la repressió coincidint amb el 80è aniversari de l'afusellament de l'exalcalde de Cardona Joan Torrents i Macià, besavi de l'actual alcalde, Ferran Estruch.
ARA A PORTADA
-
Boicot al Nou Congost: les penyes del Baxi Manresa demanen suspendre el partit amb el Hapoel pel genocidi a Gaza Pere Fontanals
-
El Baxi Manresa deixa en mans del CSD i de l'EuroCup la decisió sobre el partit contra el Hapoel Jerusalem Pere Fontanals
-
-
La Torre dels Comtals passa a mans públiques per salvar el patrimoni mil·lenari de Manresa Pere Fontanals
-
L'esport femení brilla a Manresa en una Nit de l'Esportista que premia 26 referents locals Pere Fontanals
Publicat el 07 de maig de 2019 a les 19:00
Actualitzat el 07 de maig de 2019 a les 19:06
Et pot interessar
-
Societat El Consorci del Bages reforça l'educació ambiental i preveu superar els 8.000 alumnes aquest curs
-
Societat El SIAD de Manresa amplia activitats per fomentar vincles i benestar emocional entre les dones
-
Societat Nou pas de vianants elevat al polígon CasaNova de Sant Fruitós
-
Societat Montserrat perd Sebastià Bardolet, l'abat de la successió difícil de Cassià Just
-
Societat Treballs de manteniment en un tram camí dels Casals, al Poal, a partir de dimarts
-
Societat L'Ajuntament de Manresa homenatja Manuela Diaz Solà pel seu centenari