L'Ajuntament de Cardona, de la mà de l'associació Deixant Empremta, Creu Roja i Càritas, organitza una jornada de sensibilització sobre el conflicte a Ucraïna sota el títol Què està passant a Ucraïna?.
L'acte tindrà lloc al Centre Cardona Medieval aquest divendres a les 8 del vespre, i servirà per fer una introducció històrica al conflicte, a càrrec del politòleg Abel Riu, des d'una perspectiva geopolítica i de seguretat per al continent europeu. Riu, politòleg i màster en Estudis Russos i Eurasiàtics per la Universitat d'Uppsala (UU), està especialitzat en els afers relacionats amb els països de l'antiga Unió Soviètica, i col·labora habitualment en diversos mitjans de comunicació catalans.
La jornada comptarà també amb la col·laboració del ballarí de dansa contemporània i improvisació Víctor González, amb l'espectacle 3561 /1960 (work in progress), "una necessitat", segons l'autor i creador, que "apareix després d'una investigació sobre les relacions de parella, el gènere i les noves masculinitats". "Aquest viatge pretén plasmar l'esperança d'un home que busca un nou futur per a la seva família i, la incertesa d'una dona que espera la seva tornada. Un homenatge a un home fort i valent a la retirada, i a una dona forta i valenta en una terra hostil", diu González.
Tots els donatius aniran destinats íntegrament a Creu Roja i Càritas.
Cardona acollirà una jornada de sensibilització sobre el conflicte a Ucraïna
A càrrec d'Abel Riu, politòleg i màster en Estudis Russos i Eurasiàtics per la Universitat d'Uppsala (UU)
ARA A PORTADA
-
Carrer Guimerà: tot a punt per als nous recorreguts de bus i per a una tarifa plana d'aparcament Pere Fontanals
-
-
Junts insta l'Ajuntament de Manresa a allunyar-se de les empreses vinculades al cas DGAIA Pere Fontanals
-
Descobreix la Setmana del Turisme Industrial: experiències úniques per redescobrir el passat fabril del Bages Pere Fontanals
-
Manresa retrà homenatge a les víctimes del franquisme cinquanta anys després de les detencions Pere Fontanals
Publicat el 05 d’abril de 2022 a les 16:31
Actualitzat el 05 d’abril de 2022 a les 16:37
Et pot interessar
-
Societat El BusCat visita Sant Fruitós i destaca el Nexe Espai Jove com a referent en emancipació juvenil
-
Societat Professionals de l'ICS Catalunya Central, reconeguts en els prestigiosos Premis Barea
-
Societat Sant Fruitós apropa el patrimoni a la gent gran amb tallers de memòria i objectes antics
-
Societat Sant Joan homenatja 60 veïns i omple Cal Gallifa en la Setmana de la Gent Gran
-
Societat Sant Fruitós acull la Gala Flors d'Honor i revalida tres distincions com a vila verda de referència
-
Societat Sant Fruitós impulsa un taller gratuït per ensenyar primers auxilis i ús de desfibril·ladors