L'Ajuntament de Cardona ha impulsat la recuperació de la figura del jurista, filòsof i polític cardoní del segle XIX, Ramon Martí d'Eixalà, que va ser catedràtic de la Facultat de Dret a la Universitat de Barcelona i membre de l'Acadèmia de les Bones Lletres.
Per fer-ho l'Ajuntament ha impulsat la publicació d'un llibre que recupera la història i l'obra d'Eixalà i que ha estat escrit pel també jurista cardoní, Josep Maria Vilajosana. El llibre porta per títol "Vida i pensament de Ramon Martí d'Eixalà" i serà presentat aquest divendres, 25 de març, al Saló de sessions de l'Ajuntament a les 8 del vespre.
L'acte de presentació del llibre comptarà amb la participació del Doctor Tomàs de Montagut i Estragués, catedràtic d'Història del Dret de la UPF; l'Honorable Senyor. Josep Delfí Guàrdia i Canela, president de l'Acadèmia de Jurisprudència i Lesgislació de Catalunya i exconseller de Justícia i el Doctor Josep Maria Vilajosana i Rubio, catedràtic de Filosofia del Dret, degà de la facultat de Dret de la UPF i autor del llibre. L'alcalde Josep Maria Sala presidirà l'acte que conclourà amb el descobriment de la placa que, en homenatge a Ramon Martí d'Eixalà, s'ha col·locat a la façana de la seva casa nadiua, al carrer Cambres, número 15.
Ramon Martí d'Eixalà (Cardona, 1807 - † Madrid, 1857). Va ser catedràtic de la Facultat de Dret a la Universitat de Barcelona i membre de l'Acadèmia de les Bones Lletres. De la seva obra destaquen Tratado elemental de Derecho romano y español i, especialment, Instituciones de Derecho mercantil de España.
Cardona homenatja el jurista Ramon Martí d'Eixalà
Aquest divendres es presenta un llibre sobre ell al saló de sessions de l'Ajuntament
ARA A PORTADA
-
-
-
El PSC trenca el «cordó sanitari» a Vox i encén el ple de Manresa en proposar reformar el ROM Pere Fontanals
-
El govern afirma que mai no va autoritzar la inscripció «Boicot ICL» del mural de Bonavista Pere Fontanals
-
El govern de Manresa nega irregularitats en la recollida del cartró davant les crítiques sindicals Pere Fontanals
Publicat el
23 de març de 2011 a
les 21:10
Et pot interessar
-
Societat
Les Jornades Althaia baten rècord de participació amb més de 600 professionals
-
Societat
L'ICS Catalunya Central incorpora 45 nous residents de Medicina i Infermeria
-
Societat
El rodatge de «Los niños del Brasil» provocarà talls al Centre Històric de Manresa
-
Societat
La Diada de Colles de l'Eix obligarà a tallar el trànsit a la plaça Major de Manresa
-
Societat
Manresa reforça la seva presència europea amb projectes d'habitatge, energia i comerç local
-
Societat
Sant Andreu Salut apropa als docents la realitat social i sanitària de Manresa
