L'Ajuntament de Cardona ha impulsat la recuperació de la figura del jurista, filòsof i polític cardoní del segle XIX, Ramon Martí d'Eixalà, que va ser catedràtic de la Facultat de Dret a la Universitat de Barcelona i membre de l'Acadèmia de les Bones Lletres.
Per fer-ho l'Ajuntament ha impulsat la publicació d'un llibre que recupera la història i l'obra d'Eixalà i que ha estat escrit pel també jurista cardoní, Josep Maria Vilajosana. El llibre porta per títol "Vida i pensament de Ramon Martí d'Eixalà" i serà presentat aquest divendres, 25 de març, al Saló de sessions de l'Ajuntament a les 8 del vespre.
L'acte de presentació del llibre comptarà amb la participació del Doctor Tomàs de Montagut i Estragués, catedràtic d'Història del Dret de la UPF; l'Honorable Senyor. Josep Delfí Guàrdia i Canela, president de l'Acadèmia de Jurisprudència i Lesgislació de Catalunya i exconseller de Justícia i el Doctor Josep Maria Vilajosana i Rubio, catedràtic de Filosofia del Dret, degà de la facultat de Dret de la UPF i autor del llibre. L'alcalde Josep Maria Sala presidirà l'acte que conclourà amb el descobriment de la placa que, en homenatge a Ramon Martí d'Eixalà, s'ha col·locat a la façana de la seva casa nadiua, al carrer Cambres, número 15.
Ramon Martí d'Eixalà (Cardona, 1807 - † Madrid, 1857). Va ser catedràtic de la Facultat de Dret a la Universitat de Barcelona i membre de l'Acadèmia de les Bones Lletres. De la seva obra destaquen Tratado elemental de Derecho romano y español i, especialment, Instituciones de Derecho mercantil de España.
Cardona homenatja el jurista Ramon Martí d'Eixalà
Aquest divendres es presenta un llibre sobre ell al saló de sessions de l'Ajuntament
ARA A PORTADA
-
Crida urgent: el Gran Recapte necessita multiplicar per nou el voluntariat al Bages i Moianès Pere Fontanals
-
Manresa Il·lumina, reconeguda amb el segon premi BBVA a la Sostenibilitat Empresarial Pere Fontanals
-
El Cosmògraf 2025 convidarà a explorar el cosmos des de la ciència, l'art i la filosofia Pere Fontanals
-
-
Jutgen un bagenc per violar repetidament la seva fillastra quan tenia entre 6 i 10 anys Pere Fontanals
Publicat el 23 de març de 2011 a les 21:10
Et pot interessar
-
Societat
El Consell d'Infants de Sant Fruitós inicia un nou curs treballant sobre l'educació per la pau
-
Societat
Manresa acull una jornada de referència sobre demències i innovació en l'atenció cognitiva
-
Societat
L'Abadia de Montserrat estrena una il·luminació amb més de 40 metres de lluminàries d'alta eficiència
-
Societat
Súria inicia la instal·lació dels nous contenidors tancats i fixa el 24 de novembre com a data clau
-
Societat
Sant Fruitós renova la flota amb tres noves escombradores per reforçar la neteja viària
-
Societat
Nova senyalització a la cruïlla dels carrers Bruc, Era Esquerra, Martí Julià i Prudenci Comellas
