Des de la implantació del nou model de recollida de residus porta a porta, el passat 4 de maig, Cardona ha assolit un percentatge de reciclatge i compromís amb el medi ambient rècords, passant del 37% al 83% en menys d'un mes.
Així, l'Ajuntament consolida la seva aposta per implementar un model d'acord amb el medi ambient, la sostenibilitat i les directrius que marquen els organismes estatals i internacionals. Tanmateix, el consistori està estudiant alguns canvis en la implantació del nou model per tal de millorar el bon funcionament i l'eficiència, a partir de la recollida d'opinions de la ciutadania i comerços i botiguers.
[h3]Incidències detectades[/h3]
Malgrat la bona acollida, el nou model de recollida de residus també genera algunes incidències, com ara trobar bosses de brossa en zones on fins ara hi havia illes de contenidors, entre d'altres. És amb la col·laboració ciutadana, i amb la coordinació amb l'Ajuntament i l'Oficina d'Atenció al porta a porta, com s'aniran resolent aquestes possibles alteracions.
Des de la regidoria també lamenten el retard en la construcció de les illetes del no desaminat, degut a un retard per part de l'empresa concessionària. En aquest sentit, el govern municipal ja ha demanat responsabilitats i el compromís de l'empresa és que "en poques setmanes estiguin executades".
La regidora de Medi Ambient, Anna Maria Sala, valora molt positivament aquests primers dies i la bona resposta dels veïns o veïnes i reconeix que "malgrat les dificultats inicials, n'estem segurs que els efectes del porta a porta seran positius. No només per l'augment dels índex de reciclatge sinó perquè permet recuperar espai públic pels veïns i veïnes dignificant els carrers i places, retirant els contenidors de la via pública i guanyant espai per aparcament".
L'Ajuntament de Cardona agraeix el compromís, la col·laboració i la paciència dels cardonins i cardonines per tal que el nou model sigui un èxit.
Cardona passa en menys d'un mes del 37% al 83% de reciclatge gràcies al porta a porta
L'Ajuntament estudia alguns canvis en la implantació del model per poder millorar el servei i l'eficiència
ARA A PORTADA
-
La jutgessa arxiva la causa penal per la mort de tres treballadors a la mina de Súria Pere Fontanals
-
El nou microbús del Centre Històric de Manresa fa el primer recorregut abans d'entrar en servei Pere Fontanals
-
Les obres de la plaça Vella d'Artés revelen vestigis arqueològics de més de 2.000 anys Pere Fontanals
-
-
Publicat el
24 de maig de 2022 a
les 21:06
Actualitzat el
24 de maig de 2022 a les
21:16
Et pot interessar
-
Societat
Les Escoles Verdes de Súria tanquen el curs amb tres dies d'activitats ambientals
-
Societat
El Servei d'Oncologia Radioteràpica de Manresa commemora una dècada d'activitat
-
Societat
El primer denunciant d'abusos a Montserrat critica que el Papa «no parli amb les víctimes»
-
Societat
L'Ajuntament de Manresa farà tractaments fitosanitaris a l'arbrat urbà aquesta setmana
-
Societat La plaça Major de Manresa acollirà una nova revetlla infantil de Sant Joan sense petards
-
Societat
Emoció i nervis a Montserrat hores abans de l'arribada del papa Lleó XIV
