L'Ajuntament de Castellbell i el Vilar es beneficia de la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que s'ha fet pública avui per la qual obliga la Generalitat a pagar a una vintena d'Ajuntaments del país per les subvencions de les llars d'infants municipals. La sentència estableix que la Generalitat assumeixi la part de finançament d'aquest servei municipal que va deixar de pagar a partir del curs 2012-2013. En el cas de l'Ajuntament de Castellbell i el Vilar es calcula que es rebran un mínim de 148.000 euros perquè es disposa de 38 places i els consistoris tenien el dret a percebre un total de 1.300 euros per alumne i curs. A aquesta xifra s'haurà de descomptar la part que ha aportat des de 2012 la Diputació de Barcelona per cobrir la manca de finançament de la Generalitat. La quantitat exacte es determinarà en execució de la sentència. El consistori deixa la porta oberta a reclamar la falta de pagaments per part de la Generalitat dels cursos 2016-2017 i 2017-2018.
Des de l'Ajuntament de Castellbell i el Vilar es fa una valoració positiva de la sentència. L'alcaldessa Montserrat Badia explica que "es fa justícia a una reivindicació que vam iniciar l'any 2012 en el moment en què la Generalitat va deixar de pagar". Badia afegeix que l'Ajuntament "treballa i continuarà treballant per defensar els interessos del municipi i del conjunt de veïns i veïnes".
Castellbell calcula que la Generalitat li retornarà 148.000 euros per les llars d'infants
Societat
Corresponent als cinc cursos en què no va fer les aportacions que dictava la llei
ARA A PORTADA
-
Successos Llibertat vigilada per als altres dos menors detinguts per l'homicidi de Manresa Pere Fontanals
-
Successos Un miler de persones torna a dir prou a la inseguretat a Manresa després del crim de Carles Vilajosana Pere Fontanals
-
Successos Les vides desestructurades de Pere i Otman, els dos menors acusats de l'homicidi a Manresa Pere Fontanals
-
Societat Els moviments socials de Manresa proposen respostes comunitàries davant la violència Pere Fontanals
-
Societat La macroassemblea de docents del Bages vota per unanimitat continuar les mobilitzacions Pere Fontanals
Publicat el
12 de gener de 2018 a
les 20:33
Et pot interessar
-
Societat
Súria inicia les obres de la plaça de la futura Biblioteca-Centre Cultural
-
Societat
Cardona impulsarà la campanya Eufòria per promoure un consum responsable durant la Festa Major
-
Societat
Fundació «la Caixa» aporta 50.000 euros a Althaia per equipar l'Edifici del Coneixement
-
Societat
L'ICS Catalunya Central estrena una web per donar visibilitat a la recerca i la innovació
-
Societat
L'Escola Jeroni de Moragas amplia dues unitats i atendrà 289 alumnes aquest curs
-
Societat
La 24a Setmana de Jocs al Carrer tanca amb bona resposta malgrat els canvis d'ubicació
