L'Ajuntament de Castellgalí ha adquirit un vehicle per a la brigada municipal 100 per cent elèctric, una acció que s'emmarca dins del Pla d'Acció per l'Energia Sostenible que s'està executant al municipi.
L'equip de govern municipal va marcar-se ja a principi d'aquesta dècada aconseguir fer de Castellgalí un poble el més sostenible possible. Per aquest motiu, i amb l'ajut de la Diputació de Barcelona, es va traçar a final del 2011 el Pla d'Energia Sostenible de Castellgalí, un pla estratègic a que ha inclòs, per exemple, la substitució de bona part de les antigues bombetes de l'enllumenat públic del municipi per llums LED.
Quan al vehicle elèctric ara adquirit, té un cost aproximat de 18.000 euros i ha estat finançat amb recursos pròpis de l'Ajuntament després d'una modificació de crèdits del pressupost del 2017. La voluntat del consistori és anar modernitzant la flota de vehicles municipals canviant els de gasoil pels elèctrics.
"Encara que sigui a petita escala, i amb dificultats econòmiques, els ajuntaments hem de marcar el camí per aconseguir un món més sostenible", assenyala l'alcalde de Castellgalí, Cristòfol Gimeno.
ARA A PORTADA
Publicat el
12 de gener de 2018 a
les 20:29
Actualitzat el
12 de gener de 2018 a les
20:32
Et pot interessar
-
Societat
La TEA Football Club portarà al Bages un torneig amb clubs europeus i 600 infants
-
Societat
Creu Roja al Bages impulsa la Setmana de la Salut amb activitats a Manresa
-
Societat
Talls de trànsit al Centre Històric per la processó de Divendres Sant
-
Societat
Talls al trànsit al carrer Cardenal Lluch per obres de millora del drenatge
-
Societat
Sant'Egidio proposa un Via Crucis al refugi antiaeri de la Renaixença
-
Societat
McDrama als Trullols: el sistema diu prou i desencadena la bogeria
