L'Ajuntament de Castellgalí ha adquirit un vehicle per a la brigada municipal 100 per cent elèctric, una acció que s'emmarca dins del Pla d'Acció per l'Energia Sostenible que s'està executant al municipi.
L'equip de govern municipal va marcar-se ja a principi d'aquesta dècada aconseguir fer de Castellgalí un poble el més sostenible possible. Per aquest motiu, i amb l'ajut de la Diputació de Barcelona, es va traçar a final del 2011 el Pla d'Energia Sostenible de Castellgalí, un pla estratègic a que ha inclòs, per exemple, la substitució de bona part de les antigues bombetes de l'enllumenat públic del municipi per llums LED.
Quan al vehicle elèctric ara adquirit, té un cost aproximat de 18.000 euros i ha estat finançat amb recursos pròpis de l'Ajuntament després d'una modificació de crèdits del pressupost del 2017. La voluntat del consistori és anar modernitzant la flota de vehicles municipals canviant els de gasoil pels elèctrics.
"Encara que sigui a petita escala, i amb dificultats econòmiques, els ajuntaments hem de marcar el camí per aconseguir un món més sostenible", assenyala l'alcalde de Castellgalí, Cristòfol Gimeno.
ARA A PORTADA
Publicat el
12 de gener de 2018 a
les 20:29
Actualitzat el
12 de gener de 2018 a les
20:32
Et pot interessar
-
Societat
Comencen les obres a la cruïlla de la carretera de Vic amb els Esquilets i el carrer dels Infants
-
Societat
La façana de l'Ajuntament s'il·luminarà de verd pel Dia Internacional de la Miastènia
-
Societat
Sant Fruitós projectarà el documental «Mares» amb un col·loqui amb la directora
-
Societat
Les professionals del 0-3 es concentraran a Manresa per reclamar més recursos i reconeixement
-
Societat
La cuina del pèsol i la tavella protagonitzarà el Sopar de Primavera de la Fira ViBA
-
Societat
Nova vaga docent al Bages: pujada a Montserrat i manifestació a Manresa
