Cristòfol Gimeno durant el seu parlament a la inauguració. Foto: DdeB
L'alcalde de Castellgalí, Cristòfol Gimeno, i la diputada d'Infraestructures, Anna Hernández, han inaugurat avui el nou Espai Lúdic i de Salut per a la gent gran a la Zona Verda de Mas Planoi. Un grup de gent gran del municipi han fet ja la primera sessió pràctica acompanyats d'una fisioterapeuta que els orientarà sobre la correcta utilització
Durant l'acte la diputada, Anna Hernández, ha destacat "la funció de cohesió social que aquests equipament fa, donat que per la seva utilitat és converteix en lloc de trobada i relació entre la ciutadania, al temps que amb una bona pràctica dels més de 150 exercicis que es poden fer contribueixen a enfortir l'autonomia personal de la gent gran".
L'alcalde, Cristòfol Gimeno, que han emmarcat l'acte d'inauguració en els actes de celebració del Cap de Setmana de la Gent Gran de Castellgalí, ha animat a la gent gran a gaudir del nou equipament i ha volgut reivindicar "la funció que actualment fa la Diputació de Barcelona en suport dels ajuntaments, que com aquest no podria portar a terme tantes i tantes coses que fem", ha dit l'alcalde.
L'Espai Lúdic i de Salut, ubicat a l'aire lliure, consta de 15 elements diferents per facilitar la pràctica d'exercicis suaus, especialment dissenyats per afavorir les condicions físiques de la gent gran, contribuint a la seva autonomia personal i la millora del seu benestar. L'Ajuntament de Castellgalí vincularà aquesta activitat amb les classes de gimnàstica que imparteix al Casal Municipal. Concretament, a Castellgalí les 286 persones més grans de 65 anys es podran beneficiar d'aquesta activitat, tot i que l'equipament també s'adreça a altres col·lectius com ara embarassades i persones amb discapacitats físiques.
La Diputació de Barcelona, que cedeix aquests equipaments als ajuntaments, haurà instal·lat aquesta primavera 207 a tota la província, amb una inversió d'aquest mandat (2007 – 2011) de 1,6 MEUR, dels quals 22 estaran instal·lats a la comarca del Bages. La Diputació també facilita el material de difusió i comunicació i assumeix la formació dels monitors responsables de les sessions guiades de dinamització entre la gent gran.
Castellgalí inaugura el nou Espai Lúdic i de Salut per a la gent gran
Societat
Un grup de gent gran del municipi han fet ja la primera sessió pràctica acompanyats d'una fisioterapeuta
ARA A PORTADA
-
Successos Desallotgen tres edificis per un incendi al nucli antic de Manresa que deixa una planta precintada Pere Fontanals
-
Esports El Senegal revalida el títol del Mundialet de Manresa en una edició amb rècord de participació jove Pere Fontanals
-
-
-
Esports Dues medalles i tres places de finalista impulsen l'atletisme manresà a l'Estatal absolut Redacció
Publicat el
18 de febrer de 2011 a
les 18:41
Et pot interessar
-
Societat
La Tomacada de Sant Fruitós premia un tomàquet de més d'un quilo en la seva 13a edició
-
Societat
La Càtedra de Simulació i Seguretat del Pacient d'UManresa estrena codirecció
-
Societat
Aigües de Manresa renovarà la xarxa d'aigua al carrer Sant Maurici a partir de dilluns
-
Societat
Canalitzacions elèctriques a l'avinguda Pirelli provocaran afectacions al trànsit durant un mes
-
Societat
Aigües de Manresa repararà una avaria al clavegueram de la carretera de Santpedor
-
Societat
Un tram del carrer Sant Antoni Maria Claret quedarà tallat al trànsit aquest dissabte
