La diputada de Convergència i Unió, Marta Alòs, ha celebrat avui l'acord unànime de la Comissió de Política Territorial arrel de la seva Proposta de Resolució sobre l'augment de la freqüència de pas i la modernització dels trens de la línia de Manresa.
La Cambra catalana ha aprovat instar el Govern de la Generalitat a "realitzar les obres d'infraestructures necessàries que permetin reduir el temps de viatge i incrementar la freqüència de trens entre Manresa i Barcelona". Així com, "fer les gestions necessàries davant el Ministerio de Fomento per tal de conèixer i poder concertar amb la Generalitat de Catalunya les propostes de millora i ampliació dels serveis ferroviaris convencionals de RENFE als entorns metropolitans de Lleida, Tarragona, Manresa i Girona, que ha de presentar en el termini de sis mesos, segons resolució aprovada en el passat debat de l'Estado de la Nación en matèria de infraestructures i mobilitat sostenible".
Tal com ha destacat Marta Alòs, "l'acord d'avui és important, perquè els trens que cobreixen la línia de Manresa tenen una antiguitat de 34 anys, una constatació que demostra la conveniència de modernitzar la flota d'aquests combois que passen també per les comarques del Pla d'Urgell, Urgell i la Segarra".
Així mateix, les persones que viuen i treballen en aquestes comarques i que, per tant, tenen la necessitat de traslladar-se i, a més, ho volen fer emprant transport públic, pateixen la manca de nombre de trens, tot i que fa temps que denuncien la necessitat d'augmentar el seu nombre per incrementar la freqüència de pas.
Tal com ha recordat la diputada nacionalista, "actualment només tres trens recorren cada dia aquesta via en direcció a Barcelona sense que, ara per ara, Renfe hagi donat sortida a les reivindicacions històriques d'aquestes comarques. Amb l'acord d'avui hem donat un important impuls a que els ciutadans del Pla d'Urgell, Urgell i la Segarra comptin amb una xarxa ferroviària pròpia del segle XXI".
La Cambra catalana ha aprovat instar el Govern de la Generalitat a "realitzar les obres d'infraestructures necessàries que permetin reduir el temps de viatge i incrementar la freqüència de trens entre Manresa i Barcelona". Així com, "fer les gestions necessàries davant el Ministerio de Fomento per tal de conèixer i poder concertar amb la Generalitat de Catalunya les propostes de millora i ampliació dels serveis ferroviaris convencionals de RENFE als entorns metropolitans de Lleida, Tarragona, Manresa i Girona, que ha de presentar en el termini de sis mesos, segons resolució aprovada en el passat debat de l'Estado de la Nación en matèria de infraestructures i mobilitat sostenible".
Tal com ha destacat Marta Alòs, "l'acord d'avui és important, perquè els trens que cobreixen la línia de Manresa tenen una antiguitat de 34 anys, una constatació que demostra la conveniència de modernitzar la flota d'aquests combois que passen també per les comarques del Pla d'Urgell, Urgell i la Segarra".
Així mateix, les persones que viuen i treballen en aquestes comarques i que, per tant, tenen la necessitat de traslladar-se i, a més, ho volen fer emprant transport públic, pateixen la manca de nombre de trens, tot i que fa temps que denuncien la necessitat d'augmentar el seu nombre per incrementar la freqüència de pas.
Tal com ha recordat la diputada nacionalista, "actualment només tres trens recorren cada dia aquesta via en direcció a Barcelona sense que, ara per ara, Renfe hagi donat sortida a les reivindicacions històriques d'aquestes comarques. Amb l'acord d'avui hem donat un important impuls a que els ciutadans del Pla d'Urgell, Urgell i la Segarra comptin amb una xarxa ferroviària pròpia del segle XXI".