Davant dels fets succeïts el dia 30 de gener, quan la formació política SOM Catalans, de caràcter xenòfob i racista, va intentar fer una concentració a Manresa, amb lemes com "No són refugiats, són il·legals", i "Stop islamització", el ple municipal ha aprovat avui una declaració del govern i tots els grups en que s'assegura que no es permetrà que a Manresa, ciutat declarada antifeixista el maig del 2013, s'hi exhibeixin pancartes o lemes que fomentin l'odi i la violència cap a les persones per raó de sexe, origen, ideologia, orientació sexual o religiosa.
La declaració assegura que l'Ajuntament no atorgarà llicència o permís d'ús a la via pública fer actes de qualsevol formació que en els seus postulats faci apologia del racisme, la violència, la xenofòbia, l'homofòbia o la misogínia.
En cas que alguna formació, continua la declaració, es concentri sense permís per fer proclames d'aquest estil, l'Ajuntament informarà les forces de seguretat perquè requisin les pancartes i tot el material, tenint en compte que són missatges que atempten contra els drets humans.
El consistori referma el compromís amb les persones migrades que fugen dels seus països d'origen per diversos motius i que vénen a la ciutat a buscar refugi i una nova vida, tal com va aprovar el ple de l'ajuntament el setembre de 2015.
Clam unànime de rebuig a la concentració racista de SOM Catalans al ple de Manresa
En l'inici del ple municipal d'aquest dijous, tots els grups han aprovat una declaració contra els actes de caràcter racista o xenòfob
ARA A PORTADA
-
-
Els desallotjats d'un dels blocs afectats per l'incendi al carrer Santa Llúcia poden tornar a casa Pere Fontanals
-
El regidor de la CUP, Rubèn López, denunciat per la Policia Local de Santpedor pels fets del ple Pere Fontanals
-
Jaume Torrejón, de Mosaics Martí, rep el màxim reconeixement com a mestre artesà mosaista Pere Fontanals
-
Sgratta porta als escenaris la gesta de la periodista Nellie Bly amb «La volta al món en menys de 80 dies» Redacció
Publicat el
18 de febrer de 2016 a
les 23:47
Actualitzat el
19 de febrer de 2016 a les
00:28
Et pot interessar
-
Societat
Sant Fruitós de Bages torna a oferir el campus Vitamina de Primavera per Setmana Santa
-
Societat
La doctora Dolors Rosinés, 22è Premi Maria Casajuana de Jovent i ERC Manresa
-
Societat
Manresa convoca dues noves sessions per avançar en el Pla Municipal de Salut
-
Societat
Un estudi de l'ICS a la Catalunya Central avala la videointerconsulta pediàtrica en l'àmbit rural
-
Societat
Manresa talla el trànsit del Centre Històric aquest cap de setmana per la Fira de l'Aixada
-
Societat
Althaia incorpora la tècnica Rezum per tractar una de les patologies de pròstata més freqüents
