Memòria, art i escola. Jornada de formació per a mestres a l’Espai Memòries. Foto: AjM
El proper dimecres 6 de juliol es durà a terme una Jornada de formació per a mestres amb el títol Memòria històrica i creació artística en contextos educatius on es presentaran algunes experiències entre la investigació històrica i la pràctica artística que s'han treballat o es poden treballar amb grups escolars. Les sessions es faran de les 9 a les 14h al mateix Espai Memòries del Museu Comarcal de Manresa i també són obertes al públic.
L'objectiu de les Jornades és presentar alguns exemples pràctics d'un ampli ventall de possibilitats sobre projectes experimentals en la intersecció de la memòria històrica i el món de l'art i que alhora poden tenir un valor important pel que fa al treball pedagògic i a les aules. Aquestes jornades, adreçades especialment a professors, educadors i mestres però obertes a tothom, volen servir per presentar algunes experiències que s'han portat a terme arreu de Catalunya i a nivell local, així com per debatre sobre el seu impacte i les seves implicacions.
L'equip d'Arxiu en Procés, un grup de treball encarregat de la recerca al llarg de la primera temporada de l'Espai Memòries, ha coordinat la jornada i ha proposat les accions a exposar. Els integrants d'aquest equip son Daniel Garcia, Oriol Luján i Laia Ramos. Ells seran els encarregats de presentar la jornada, juntament amb Oriol Fontdevila, comissari de l'exposició Aprendre de l'Escola.
Les intervencions seran a càrrec de Jordi Boldú, educador en el projecte El Camp de la Bota; Toni Domènech, educador participant en el projecte El refugi i la memòria; Cèlia Cañellas, membre d'Historaula; Aida Sánchez de Serdio, membre d'Artibarri i professora de la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona; LaFundició i Llorenç Planes (IES Guillem Catà), responsables del projecte L'Herència; i Ramon Barlam, professor de l'IES Cal Gravat.
La jornada es desenvolupa en el marc de l'exposició Aprendre de l'escola, que posa punt final a la primera temporada de funcionament de l'Espai Memòries del Museu Comarcal de Manresa i ha estat organitzada conjuntament amb el Centre de Recursos Pedagògics del Bages.
Combinant art amb investigació històrica a l'Espai Memòries
Memòria, art i escola. Jornada de formació per a mestres a l'Espai Memòries
ARA A PORTADA
-
La Fira de l'Aixada renova els itineraris del Rei i el Bisbe i s'expandeix pel Centre Històric Pere Fontanals
-
La presa de possessió del regidor d'Aliança Catalana a Santpedor acaba amb un detingut Pere Fontanals
-
Els mestres de la Catalunya Central fan nit en un institut de Manresa per conjurar-se Pere Fontanals
-
-
Publicat el
04 de juliol de 2011 a
les 19:34
Et pot interessar
-
Societat
Els primers trens de l'R4 entre Manresa i Terrassa... no passen
-
Societat
Sant Fruitós arranjarà l'aparcament de davant l'escola Paidos per millorar seguretat i accés
-
Societat
Sant Fruitós obre les portes de les escoles abans de la preinscripció del curs 2026-2027
-
Societat
Manresa obre una enquesta ciutadana per definir el Pla Municipal de Salut 2026-2030
-
Societat
Suspès el desnonament del Bloc 8 de Manresa després de la mobilització veïnal
-
Societat
Bloc 8 de Manresa: l'organització popular ho pot tot
