La plaça de Sant Jaume de Barcelona ha acollit aquest dilluns a la tarda una concentració en suport a la víctima de la violació múltiple de fa dos anys a Manresa i de rebuig a l'agressió sexual. Més d'un centenar de persones, la majoria dones, han participat en la mobilització responent a la convocatòria de diverses entitats feministes.
El cas s'està jutjant aquests dies a l'Audiència de Barcelona i les persones concentrades han expressat amb càntics i cartells el seu rebuig a la "justícia patriarcal", per no considerar agressió sexual qualsevol abús sexual sense consentiment explícit de la víctima.
La Fiscalia demana per als sis acusats principals penes que oscil·len entre els 10 i els 12 anys de presó per abús sexual, tot i que considera provat que tots ells van penetrar la noia vaginalment i dos d'ells també oralment. A banda, un dels inculpats també s'enfronta a set anys i mig de presó més per tres delictes d'obstrucció a la justícia.
Diverses entitats feministes han llegit manifestos on s'ha criticat la violència masclista, la inseguretat que pateixen les dones i la dificultat per tirar endavant investigacions judicials contra els agressors sexuals.
Concentració a Barcelona en suport a la víctima de la violació múltiple a Manresa
Un centenar de persones s'apleguen a la plaça de Sant Jaume per rebutjar l'agressió sexual de fa dos anys
ARA A PORTADA
Publicat el 08 de juliol de 2019 a les 21:02
Et pot interessar
-
Societat Un barceloní que es va mudar a Castellbell i el Vilar crea una escola de repoblament rural
-
Societat Treballs de renovació de la xarxa de clavegueram al passeig de Pere III, 60-62
-
Societat Castellbell i el Vilar renova la tanca de l'escola Jaume Balmes
-
Societat Treballs d'Aigües de Manresa a la carretera del Pont de Vilomara
-
Societat Rècord de participació a l'Estiu Jove de Manresa amb més de 2.000 joves
-
Societat Sant Vicenç de Castellet impulsa una campanya per posar al dia la titularitat dels drets funeraris