El Govern ha anunciat aquesta setmana que recupera el toc de queda per frenar l'augment de contagis de Covid en plena sisena onada. Els municipis afectats seran, si ho autoritza el TSJC, tots els que tinguin més de 10.000 habitants i una incidència acumulada a set dies de 250 casos per cada 100.000 persones. Els pots consultar en el següent mapa:
En total es proposa una llista de 125 municipis que hauran d'aplicar el confinament nocturn d'una a sis de la matinada a partir d'aquest divendres, dels quals 116 perquè compleixen els llindars de població i incidència i els altres 9 pel fet de trobar-se envoltats per aquests, esdevenint municipis illa. La sol·licitud és per dues setmanes, de manera que afectaria totes les festes de Nadal. L'última vegada que es va prohibir la mobilitat nocturna va ser a l'estiu, per fer front a la cinquena onada.
"Les xifres de les darreres hores ens han obligat a actuar", ha admès el president de la Generalitat, Pere Aragonès. Davant dels indicadors "disparats" i la situació "crítica", ha dit, el Govern estava obligat a actuar. "Quedar-se de braços plegats no seria coherent ni responsable, seria temerari i una inhibició de les responsabilitats en la seguretat col·lectiva de tota la ciutadania", ha remarcat. Les mesures, ha dit, són "dures" i l'executiu "no ho desitjava".
A banda del toc de queda, el Govern ha demanat aplicar més mesures. Les més destacades són la limitació de trobades a deu persones, el tancament de l'oci nocturn i la reducció d'aforaments en restaurants -50% a l'interior- i el comerç, la cultura i esdeveniments esportius al 70%.
[plantillacoronavirus]
Consulta aquí els 125 municipis amb toc de queda
Si el TSJC ho avala, el Govern aplicarà el confinament nocturn als municipis amb més de 10.000 habitants i la incidència alta
ARA A PORTADA
-
L'Ajuntament rebutja una moció sobre el Club Patí Manresa que el govern desvincula de l'entitat Pere Fontanals
-
-
-
El PSC trenca el «cordó sanitari» a Vox i encén el ple de Manresa en proposar reformar el ROM Pere Fontanals
-
El govern afirma que mai no va autoritzar la inscripció «Boicot ICL» del mural de Bonavista Pere Fontanals
Publicat el
21 de desembre de 2021 a
les 18:20
Et pot interessar
-
Societat
Les Jornades Althaia baten rècord de participació amb més de 600 professionals
-
Societat
L'ICS Catalunya Central incorpora 45 nous residents de Medicina i Infermeria
-
Societat
El rodatge de «Los niños del Brasil» provocarà talls al Centre Històric de Manresa
-
Societat
La Diada de Colles de l'Eix obligarà a tallar el trànsit a la plaça Major de Manresa
-
Societat
Manresa reforça la seva presència europea amb projectes d'habitatge, energia i comerç local
-
Societat
Sant Andreu Salut apropa als docents la realitat social i sanitària de Manresa
