El Govern ha anunciat aquesta setmana que recupera el toc de queda per frenar l'augment de contagis de Covid en plena sisena onada. Els municipis afectats seran, si ho autoritza el TSJC, tots els que tinguin més de 10.000 habitants i una incidència acumulada a set dies de 250 casos per cada 100.000 persones. Els pots consultar en el següent mapa:
En total es proposa una llista de 125 municipis que hauran d'aplicar el confinament nocturn d'una a sis de la matinada a partir d'aquest divendres, dels quals 116 perquè compleixen els llindars de població i incidència i els altres 9 pel fet de trobar-se envoltats per aquests, esdevenint municipis illa. La sol·licitud és per dues setmanes, de manera que afectaria totes les festes de Nadal. L'última vegada que es va prohibir la mobilitat nocturna va ser a l'estiu, per fer front a la cinquena onada.
"Les xifres de les darreres hores ens han obligat a actuar", ha admès el president de la Generalitat, Pere Aragonès. Davant dels indicadors "disparats" i la situació "crítica", ha dit, el Govern estava obligat a actuar. "Quedar-se de braços plegats no seria coherent ni responsable, seria temerari i una inhibició de les responsabilitats en la seguretat col·lectiva de tota la ciutadania", ha remarcat. Les mesures, ha dit, són "dures" i l'executiu "no ho desitjava".
A banda del toc de queda, el Govern ha demanat aplicar més mesures. Les més destacades són la limitació de trobades a deu persones, el tancament de l'oci nocturn i la reducció d'aforaments en restaurants -50% a l'interior- i el comerç, la cultura i esdeveniments esportius al 70%.
[plantillacoronavirus]
Consulta aquí els 125 municipis amb toc de queda
Societat
Si el TSJC ho avala, el Govern aplicarà el confinament nocturn als municipis amb més de 10.000 habitants i la incidència alta
ARA A PORTADA
-
Economia El Bages lidera el creixement econòmic de la Catalunya Central i supera la mitjana catalana Pere Fontanals
-
Societat Manresa instal·la un enllumenat ornamental per il·luminar de nit la façana de la Buresa Pere Fontanals
-
-
Successos A judici un home acusat d'una agressió sexual a una menor a Castellbell i el Vilar Pere Fontanals
-
Economia La UPC Manresa entra al top 100 mundial en Enginyeria Minera i Recursos Minerals Pere Fontanals
Publicat el
21 de desembre de 2021 a
les 18:20
Et pot interessar
-
Societat
Súria neteja les lleres del Cardener i de la riera d'Hortons a Cal Trist
-
Societat
Manresa se suma al Dia Mundial de la Salut Mental amb un ampli programa
-
Societat
L'avantsala de la Festa de la Verema del Bages arriba aquest dijous amb la Nocturna Vinum
-
Societat
Un fons voltor intenta desnonar una família de Manresa amb un menor a càrrec
-
Societat
Mor als 71 anys Pius X. Cisa, impulsor de la Guia de Manresa i activista del sobiranisme local
-
Societat
La façana de l'Ajuntament de Manresa s'il·luminarà de vermell pel Dia Mundial del Cor
