
Una representació de la Plataforma de Defensa de la Sanitat Pública del Bages, composada per associacions veïnals, sindicats, comitès d'empresa i partits polítics, s'ha reunit avui amb la presidenta del Consell Comarcal del Bages, Adriana Delgado, per mostrar la seva preocupació i desacord per les retallades que s'estan produint a la comarca en matèria sanitària.
La Plataforma ha fet diverses peticions al Consell, entre les quals destaca que faci les gestions necessàries per forçar una reunió del Govern Territorial de Salut del Bages-Solsonès -format pel Departament de Salut i els Ajuntaments- per tractar i posicionar-se sobre les retallades dels serveis d'atenció sanitària.
Per la seva banda, el Consell Comarcal s'ha compromès a prendre nota de totes les peticions i treballar, en la mesura del possible, per portar a terme les peticions de la Plataforma i ajudar a garantir la qualitat de l'assistència sanitària pública al Bages.
La Plataforma vol aconseguir, entre d'altres, que els equips del Pades (Programa d'Atenció Domiciliaria Equip de Suport) es mantinguin, així també com les urgències de nits i festius als CAP de Cardona i Navàs, o que no es tanquin els consultoris mèdics existents en algunes petites poblacions per les visites de l'atenció primària.