
Els Mossos d'Esquadra han desmantellat un grup que es dedicava a robar mercaderies en camions al Baix Llobregat, Anoia, Bages i Vallès Occidental. La policia ha detingut durant aquest mes de maig José Manuel H. C., de 33 anys i veí de Martorell, Sandra M. M., de 31 anys i veïna de Martorell, Jesús G. R., de 44 anys i veí de Sant Vicenç dels Horts, tots tres de nacionalitat espanyola, i Youssef B., de 33 anys, veí de Badalona i nacionalitat marroquina, com a presumptes autors de diversos delictes de robatori amb força, amenaces, i d'associació il·lícita. La investigació continua oberta i no es descarten noves detencions, entre aquestes la del presumpte cap del grup.
Els investigadors de la comissaria de Martorell van poder identificar vuit persones que formaven part d'aquest grup i es dedicaven al robatori de semiremolcs dels camions per poder vendre després la mercaderia sostreta. Els lladres també realitzaven robatoris a empreses, d'on sostreien la mercaderia aprofitant pel seu transport els vehicles que eren al lloc.
El grup disposava d'una estructura jeràrquica molt ben definida i tots els seus membres tenien un repartiment específic de tasques i funcions. El cap del grup s'encarregava de recercar els possibles objectius i participava en la càrrega i descàrrega del material sostret. També contactava amb les futures persones receptadores per poder col·locar el material sostret.
Un altre membre del grup, José Manuel H. C., a més de participar activament en els robatoris, s'encarregava de la guarda i custòdia del material trobat, com els mossos van poder comprovar en localitzar un primer magatzem privat a la localitat de Martorell i un segon magatzem d'una empresa de transport a la localitat d'Esparreguera.
Tots els components del grup tenien una gran mobilitat pel territori, com demostra el fet d'haver participat en diversos robatoris a les comarques del Baix Llobregat, Anoia, Bages i Vallès Occidental.
D'altra banda, els lladres acostumaven a realitzar els contractes de lloguer dels vehicles a nom de les seves parelles o conduir els vehicles que constaven a nom d'elles, amb l'objectiu de recollir informació de les possibles víctimes o de distribució de la mercaderia sostreta.
Arran de les investigacions fetes es va poder recuperar una gran quantitat d'objectes sostrets en els municipis de Martorell, Masquefa, Igualada, Manresa, Rubí i Sant Feliu de Llobregat, els quals han pogut ser retornats als seus propietaris. Entre aquests objectes es van recuperar catifes, mercaderies com tonyina, sucs, oli i sopes, valorats aproximadament en 45.000 euros. Altres productes recuperats van ser electrodomèstics, sabates, roba, productes ortopèdics, guitarres, lots de nadal, 195 compressors, valorats en uns 80.000 euros.
Finalment, es van localitzar 35.000 paquets de tabac falsificat, destinat al mercat irlandès i valorats aproximadament en 245.000 euros. El valor total de la mercaderia recuperada s'aproxima als 400.000 euros.
La investigació continua oberta i no es descarten noves detencions, entre aquestes la del presumpte cap del grup.