
Els guanyadors del premi 'Benvinguda a l'estiu!'. Foto: Catpress
M. Rosa Espinalt, Joan Mercadal i Resu Téllez han estat les persones guanyadores del IV concurs Benvinguda a l'estiu! organitzat per Diesa restauració i el CNL Montserrat. L'acte de lliurament dels premis, 3 menús per a dues persones, oferts per Diesa restauració, s'ha fet a la terrassa del restaurant Passeig.
El CNL Montserrat i Diesa restauració van acordar, ja fa quatre anys, dur a terme un concurs de llengua i cultura, que servís de distracció, però també d'aprenentatge d'aspectes culturals del nostre país i, evidentment, de la forma escrita de la nostra llengua. Així va néixer Benvinguda a l'estiu!
L'activitat pretén ser lúdica i divertida, d'acord amb aquests mesos de calor. Aquests any s'ha editat un passatemps que consisteix a ordenar les lletres barrejades de deu paraules relacionades amb l'estiu i la cultura popular i escriure-les correctament.
L'objectiu final és que si es desconeix com es diu o com s'escriu un terme en català, es consulti el diccionari o el servei en línia de consultes lingüístiques Optimot, o fins i tot es consideri la possibilitat d'assistir a un curs de català dels que organitza el CNL Montserrat.
Diesa restauració i el CNL Montserrat col·laboren estretament des de fa més de deu anys per promoure el coneixement i l'ús del català en el sector de la restauració amb l'organització de diverses activitats. Ambdues organitzacions estan molt satisfetes de la resposta a aquest concurs estiuenc, ja que en cada edició hi hagut una participació de més de cent persones, concretament aquest any, cent quatre persones.