La Fiscalia demana 2 anys de presó per a dos caçadors de l'Associació Guardiolenca de Caça que haurien enverinat mortalment 14 gossos amb restes de carn impregnades amb un insecticida "molt nociu". Els fets van tenir lloc des del març del 2012 i fins a l'octubre del mateix any, als termes de Castellfollit del Boix, Sant Salvador de Guardiola i Manresa. Segons l'escrit del fiscal, els dos homes ho van fer amb l'objectiu d'evitar l'entrada dins els límits de l'Àrea Privada de Caça d'animals salvatges que poguessin depredar la fauna cinegètica que gestionaven, com ara el conill, la perdiu o el faisà. Per això, el fiscal els acusa d'un delicte contra la fauna i un altre continuat de danys. El judici tindrà lloc el proper dimarts 29 de març al Penal 2 de Manresa.
Els dos acusats són el president de l'Associació Guardiolenca de Caça i el seu assistent. Segons l'escrit del fiscal, els dos homes van escampar carn impregnada i macerada amb el producte químic 'metamidofos', un plaguicida organofosforat "molt nociu per a la salut humana i per al medi ambient", i que només es pot utilitzar de manera molt controlada en la investigació i en laboratoris en quantitats molt baixes.
L'objectiu dels dos caçadors, segons la Fiscalia, era el de protegir les espècies de caça que gestionaven, com ara el conill, la perdiu i el faisà. L'escrit destaca que ho van fer sense cap mena d'autorització i amb el propòsit de produir la mort del màxim número d'animals carnívors, protegits o no per llei. Per això, van col·locar esquers en diversos paratges, alguns d'ells a tocar de la zona controlada de caça de Montserrat i a escassos metres de la zona perifèrica de protecció del Parc Natural de la Muntanya de Montserrat.
La seva acció va provocar la mort de 14 gossos i una guineu, tot i que aquesta última no ha pogut ser provada en la necròpsia. Set dels cans eren de particulars de la zona, i set més d'un caçador de l'associació que es van enverinar durant el primer dia de caça d'aquella temporada, a l'octubre del 2012.
En diverses ocasions, els agents rurals van comprovar que hi havia trossos de carn enverinats entre la vegetació de la zona i en terrenys dels voltants. Fins i tot, el 18 d'octubre del 2012, el Director de Serveis Territorials de l'Àrea de Medi Natural de la Generalitat de Catalunya va acordar la suspensió, amb caràcter immediat, de l'activitat cinegètica en aquella àrea privada de caça per tal de facilitar la restitució de l'àrea de situació prèvia a l'agressió.
A més dels dos anys de presó, el ministeri també demana la inhabilitació dels dos caçadors durant 3 anys, una multa de 4.800 euros i indemnitzacions de fins a 8.939 euros. El judici tindrà lloc el proper dimarts, 29 de març, al Penal 2 de Manresa.
Dos caçadors s'enfronten a dos anys de presó per enverinar 14 gossos al Bages
Societat
Van repartir trossos de carn impregnada amb insecticida per provocar la mort d'animals salvatges que poguessin depredar la fauna que gestionaven
ARA A PORTADA
-
Societat Memòria.cat actualitza el cens de víctimes de la Guerra Civil i la dictadura franquista vinculades a Manresa Redacció
-
Cultura i Mitjans Luz Casal inaugura el Festival Camins, que arrenca amb un 75% de les entrades venudes Redacció
-
Cultura i Mitjans Voilà a la Lluvià renuncia a organitzar l'edició d'aquest estiu per retards administratius Pere Fontanals
-
Economia El Consell Comarcal impulsa la marca Invest in Bages per reforçar l'atracció d'activitat industrial Redacció
-
Cultura i Mitjans Manresa homenatjarà les víctimes de la Guerra Civil i el franquisme amb una escultura de Marc Sellarès Redacció
Publicat el
24 de març de 2016 a
les 19:18
Actualitzat el
24 de març de 2016 a les
19:20
Et pot interessar
-
Societat
Manresa incorpora un recomanador amb IA per facilitar l'accés als tràmits municipals
-
Societat
L'artteràpia millora el benestar emocional de les persones amb càncer, segons un estudi liderat per Althaia
-
Societat
La prova sísmica de la nova seu de la Generalitat a Manresa es completa sense incidències
-
Societat
Tractaments amb herbicides a les subestacions elèctriques de Manresa i el Congost
-
Societat
Tall de trànsit al carrer Sant Maurici per obres de renovació de la xarxa d'aigua
-
Societat
Les obres al clavegueram tallaran dos mesos un tram del carrer Pujada Roja de Manresa
