Els quinze acusats, que formen part de les formacions Democracia Nacional, Democracia Nacional Joven i altres grupúscols nacionalsocialistes, han acceptat un any de presó per un delicte de coaccions per a impedir l'exercici d'un dret fonamental. L'acord també inclou la prohibició d'acostar-se a la mesquita durant cinc anys. A banda d'aquest delicte que afectava a tots els acusats, la conformitat també inclou condemnes individuals de multa per dos delictes lleus d'amenaces i un delicte lleu de lesions, i un any i mig de presó més per un delicte comès en ocasió de l'exercici dels Drets Fonamentals i Llibertats públiques.
Tots quinze individus també han estat condemnats a pagar de forma solidària 15.000 euros d'indemnització a la mesquita pels danys causats entre març de 2017 i el mateix mes de 2018, del que els acusats ja havien cobert 9.500 euros. L'acord inclou el tancament de tots els perfils a les xarxes des d'on es va cometre assetjament contra la mesquita.
Cal tenir en compte que la petició inicial de la Fiscalia demanava 3 anys i mig de presó per a tots i cadascun dels acusats, a banda de les demandes individuals pels delictes d'amenaces, lesions i contra els Drets Fonamentals i Llibertats públiques.
Amenaces continuades davant l'obertura d'una mesquita a Barcelona
L'escrit de Fiscalia acusava els quinze militants nazis d'introduir-se entre les protestes veïnals contra l'obertura d'una mesquita al carrer Japó de Barcelona, amb la voluntat de "manipular políticament i exaltar els veïns amb el propòsit d'incrementar la freqüència i intensitat de les protestes i alimentar els prejudicis i estereotips contra els musulmans en general, i generar-ne sentiments de rebuig, odi i hostilitat". També buscaven "acovardir la comunitat islàmica del barri, a principis de 2017, perquè no poguessin obrir el centre de culte", que tenia totes les llicències, tant d'obres com d'obertura, "i un cop va començar la seva activitat religiosa, pertorbar el seu funcionament, impedint o condicionant seriosament el lliure exercici del dret a la llibertat religiosa".L'acusació posava èmfasi que els acusats exercien un "rol protagonista" a les concentracions, "realitzant accions i atacs contra l'oratori i els seus usuaris". Aquestes accions anaven des de l'enganxada d'adhesius a la façana del local amb clars missatges identitaris i racistes contra l'obertura del centre de culte de forma continuada, al llançament de pintura vermella simulant sang en nombroses ocasions que, a més, van inutilitzar els mecanismes d'obertura del local, el sabotatge dels panys amb cola o silicona, la pintada de missatges islamòfobs a les persianes del local, o el llançament de greix i embotits de porc com una manera més d'ofendre els seus sentiments religiosos, o d'excrements de gos.
A més d'aquests fets, la Fiscalia els acusava de concentrar-se en diverses ocasions davant de la mesquita amb banderes espanyoles, fent la "salutació romana" i exhibint símbols de l'Alemanya nazi, i llançant proclames contra la mesquita i insultant i amenaçant els feligresos que entraven o sortien del centre de culte, amb la "voluntat d'acovardir-los". En algunes ocasions fins i tot van haver d'intervenir-hi les forces policials per crear espais de seguretat, tant dels acusats amb els usuaris de la mesquita, com amb altres grups "antagònics" que defensaven els drets dels musulmans.
A banda d'aquests fets, també s'acusava un dels individus d'agressions i amenaces greus contra dos membres d'una associació de suport a l'obertura de la mesquita.