La secretària de Transformació Educativa, Núria Mora, ha apuntat aquest dissabte que quan hi ha indicis d'assetjament escolar o d'altres problemes, els centres educatius han d'activar el protocol corresponent. En el cas de de les bessones de Sallent, "el que es va comunicar primer és el coneixement que l'institut no havia activat cap protocol. No sabem el motiu d'aquesta no activació", ha explicat Mora en declaracions a RAC1, que ha indicat que ara s'està investigant per què. "El motiu pel qual no s'ha fet desconeixem si és que no es tenien les dades, si no se sabia o si el centre no va valorar-ho", ha afegit. El bullying és un dels elements que sí que figura en la investigació dels Mossos.
"Treballarem amb el centre i detectarem quina ha estat la motivació de fer o no fer", ha continuat Mora, que ha recordat que la víctima havia manifestat en un àmbit molt privat que volia fer un canvi de gènere, però que no ho havia fet obertament a la comunitat educativa.
A més, també ha subratllat que hi havia acompanyament de serveis socials de l'Ajuntament i estava activada l'atenció psicològica. En aquest sentit, ha remarcat també que aquest tipus de casos són "multifactorials", perquè els alumnes estan als centres educatius unes hores al dia, però també hi ha altres àmbits, com les activitats extraescolars o els telèfons mòbils.
[noticia]108027[/noticia]
[noticia]108050[/noticia]
[noticia]108049[/noticia]
Educació investiga per què l'institut de Sallent no va activar els protocols en el cas de les bessones
Societat
"Desconeixem si és que no es tenien les dades, si no se sabia o si el centre no va valorar-ho", diu secretària de Transformació Educativa, Núria Mora
ARA A PORTADA
-
Política Dreta i extrema dreta situen Sor Lucía Caram al centre de la diana electoral a Manresa Pere Fontanals
-
Política Els alcaldes de Sant Fruitós i Sant Vicenç alliçonen Manresa sobre seguretat Pere Fontanals
-
Successos Tallen el carrer Vilanova de Manresa mentre es valora el risc d'esfondrament d'un edifici Pere Fontanals
-
Economia L'Agència Espacial tria la companyia del manresà Sanpere per desenvolupar la xarxa de connectivitat segura de la UE ACN | Pere Fontanals
-
Publicat el
25 de febrer de 2023 a
les 17:14
Actualitzat el
25 de febrer de 2023 a les
17:24
Et pot interessar
-
Societat
Els casals infantils del CAE i La Xarranca tanquen l'estiu amb 562 participacions al Bages
-
Societat
L'AFABBS programa diversos actes al Bages amb motiu del Dia Mundial de l'Alzheimer
-
Societat
L'Ajuntament de Manresa inicia l'arranjament d'una quinzena de camins rurals
-
Societat
Obres de fibra òptica a la Muralla del Carme i l'entorn de l'Uniplant Garden a partir de dilluns
-
Societat
Sant Fruitós impulsa una nova oferta de formació per a adults
-
Societat
La Fira d'Artistes i Artesans provocarà afectacions de trànsit aquest dissabte al Passeig
