Entre el 4 i el 6 de novembre se celebrarà, a Món Sant Benet, el 8è Congrés de la Societat Catalana d'Anestesiologia, Reanimació i Terapèutica del Dolor (SCARTD). La Societat Catalana d'Anestesiologia, Reanimació i Terapèutica del Dolor, conjuntament amb el Servei d'Anestesiologia i Reanimació de la Fundació Althaia, organitzen aquesta trobada en la qual hi participaran uns 400 professionals d'arreu de Catalunya d'aquesta especialitat. En el marc d'aquest congrés, tindrà lloc la XV Jornada d'Anestesiologia en Infermeria que es durà a terme el divendres, 5 de novembre.
Amb el lema "Anestèsia i qualitat de vida", s'analitzaran diferents temes d'interès per a aquests professionals per tal d'intercanviar experiències, crear debat i exposar nous coneixements. I és que cal tenir en compte que l'anestesiologia té una influència determinant en la vida dels pacients, ja des de la visita que han de realitzar abans d'una intervenció quirúrgica, fins en el postoperatori i els resultats futurs d'aquests pacients. Per aquest motiu, els professionals analitzaran la realitat actual estudiant la tipologia de malalts que atenen de manera més freqüent, les malalties menys conegudes a les que s'enfronten i les darreres novetats quirúrgiques i farmacològiques.
Se celebraran un total de 6 taules rodones en les quals s'estudiaran diferents aspectes relacionats amb l'anestèsia, el dolor, els nous dispositius, el "fast track" (vies ràpides), la reanimació, l'anestèsia regional i l'ecografia. Tots aquestes temes s'abordaran des de l'òptica de la qualitat de vida dels pacients que es presenta com a objectiu principal. En la conferència de cloenda, la Dra. Carmen Gomar, de l'Hospital Clínic de Barcelona també tractarà el tema en la ponència "Anestèsia i qualitat de vida".
El Congrés es completarà amb la realització de 2 tallers pràctics, un dedicat a la via aèria i l'altre a l'anestèsia i l'ecografia, i amb 4 simposis on s'abordaran temes com la fluïdoteràpia, els nous fàrmacs, la prevenció de la infecció respiratòria postoperatòria i l'actualització de coneixements en hemostàsia.
Paral·lelament, en la Jornada d'Anestesiologia en Infermeria també es realitzaran 2 tallers. Un dedicat a la recerca qualitativa i l'altre a les novetats en la reanimació pediàtrica i en la innovació en material d'intubació. En aquesta jornada, les professionals d'infermeria també podran conèixer la realitat de la infermeria d'anestèsia a França a través de la infermera de l'Hospital Universitari d'Estrasburg, Laura Robert; aprofundir en el maneig perioperatori del nen i en qüestions relacionades amb la qualitat de vida a través de dues taules rodones; i participar en la conferència de cloenda que anirà a càrrec del professor Francesc Torralba, Director de la Càtedra Ethos de la Universitat Ramon Llull.
El 8è Congrés d'Anestesiologia aplegarà al Bages 400 professionals
El congrés, que tindrà lloc a Món Sant Benet, inclou la XV Jornada d'Anestesiologia en Infermeria
ARA A PORTADA
-
Un centenar llarg d'activistes de la PAHC acampen a Sant Domènec per exigir l'expropiació del Bloc 8 Pere Fontanals
-
Irrompen a Solvia de Barcelona per exigir l'aturada dels desnonaments al Bloc 8 de Manresa Pere Fontanals
-
-
-
L'arxivament de la denúncia sobre l'escorxador de Moià sacseja la consulta del polígon del Prat Pere Fontanals
Publicat el
31 d’octubre de 2010 a
les 17:14
Et pot interessar
-
Societat
Tall de trànsit al passeig de la República per les obres de millora del paviment
-
Societat
Althaia impulsa l'exercici terapèutic per millorar la qualitat de vida de pacients amb càncer
-
Societat
El Bages impulsa un programa de teatre fòrum per repensar les cures en clau comunitària
-
Societat
La Clínica Sant Josep estrena una Unitat de Memòria pionera a la Catalunya Central
-
Societat Sant Fruitós celebra la 7mana de l'Arròs amb propostes gastronòmiques locals
-
Societat
L'alumnat de l'Institut Lacetània impulsa activitats per fomentar el català a escoles de Manresa
