El risc de rebrot i la velocitat de contagi continuen baixant al Bages i a la ciutat de Manresa i acumulen una setmana continuada de descensos, un fet que no passava des del passat mes de novembre. El risc comarcal de rebrot es va situar en 505 punts el passat 19 de gener, última data amb dades consolidades, un valor al què no s'havia arribat encara durant el 2021. La velocitat de contagi també ha baixat fins a una Rt de 0,81. El percentatge de PCR/TA positius ha baixat fins al 6,23%, quan només una setmana enrere era gairebé al 12%.
Manresa ciutat té les dades pitjors que a nivell de comarca, però la tendència és la mateixa. Porta una setmana continuada baixant el risc de rebrot, que s'ha situat en els 594 punts i la velocitat de contagi s'ha estabilitzat amb una Rt de 0,9. El percentatge de PCR/TA positius es troba en el 7,16% i l'índex IA14, de nous positius per cada 100.000 habitants en els darrers 14 dies, se situa en 685,10, lluny dels gairebé 900 que havia arribat a marcar a finals d'any.
El número total de vacunats a la comarca amb la primera dosi es troba en 5.325 i 416 bagencs ja han rebut la segona dosi.
Al Moianès, el risc de rebrot també tendeix a la baixa amb 513, però la velocitat de contagi es resisteix a seguir la mateixa tendència i es trobava en una Rt d'1,20. En aquesta comarca, 579 persones han rebut la primera dosi i només 2 la segona.
Tant el Bages com el Moianès, com Manresa ciutat tenen un risc de rebrot i una velocitat de propagació per sota de la mitjana catalana.
[plantillacoronavirus]
							
																					
																El Bages acumula una setmana de descensos diaris del risc de rebrot i la velocitat de contagi
Els índex se situen en xifres de fa un mes, durant el creixement de la tercera onada
ARA A PORTADA
- 
													Crida urgent: el Gran Recapte necessita multiplicar per nou el voluntariat al Bages i Moianès Pere Fontanals  
- 
													Manresa Il·lumina, reconeguda amb el segon premi BBVA a la Sostenibilitat Empresarial Pere Fontanals  
- 
													El Cosmògraf 2025 convidarà a explorar el cosmos des de la ciència, l'art i la filosofia Pere Fontanals  
- 
													
													
															  
- 
													Jutgen un bagenc per violar repetidament la seva fillastra quan tenia entre 6 i 10 anys Pere Fontanals  
 
								- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el 23 de gener de 2021 a les 18:33
										Actualitzat el 23 de gener de 2021 a les 18:38
									
								Et pot interessar
- 
												 Societat
												El Consell d'Infants de Sant Fruitós inicia un nou curs treballant sobre l'educació per la pau Societat
												El Consell d'Infants de Sant Fruitós inicia un nou curs treballant sobre l'educació per la pau
- 
												 Societat
												Manresa acull una jornada de referència sobre demències i innovació en l'atenció cognitiva Societat
												Manresa acull una jornada de referència sobre demències i innovació en l'atenció cognitiva
- 
												 Societat
												L'Abadia de Montserrat estrena una il·luminació amb més de 40 metres de lluminàries d'alta eficiència Societat
												L'Abadia de Montserrat estrena una il·luminació amb més de 40 metres de lluminàries d'alta eficiència
- 
												 Societat
												Súria inicia la instal·lació dels nous contenidors tancats i fixa el 24 de novembre com a data clau Societat
												Súria inicia la instal·lació dels nous contenidors tancats i fixa el 24 de novembre com a data clau
- 
												 Societat
												Sant Fruitós renova la flota amb tres noves escombradores per reforçar la neteja viària Societat
												Sant Fruitós renova la flota amb tres noves escombradores per reforçar la neteja viària
- 
												 Societat
												Nova senyalització a la cruïlla dels carrers Bruc, Era Esquerra, Martí Julià i Prudenci Comellas Societat
												Nova senyalització a la cruïlla dels carrers Bruc, Era Esquerra, Martí Julià i Prudenci Comellas

 
															 
															 
															 
															