L'observatori meteorològic de la Xarxa d'Estacions Meteorològiques Automàtiques (XEMA) d'Artés ha marcat una màxima de 42,8ºC aquest dijous a primera hora de la tarda. Artés s'ha quedat a 8 dècimes del seu màxim històric, que data de l'estiu de 2019 amb 43,6ºC, i a 1ºC del rècord absolut de Catalunya.
El primer dia de l'onada de calor ha estat especialment cruent al Bages on 9 de les 10 estacions consultades de les xarxes XEMA, AEMet i Meteoclimàtic han superat els 40ºC, i 7 d'elles, els 41ºC.
Quatre de les cinc temperatures més altes registrades aquest dijous en els observatoris de la XEMA del Servei Meteorològic de Catalunya eren del Bages, amb Gurb (Osona) de convidada. Artés ha fet una màxima de 42,8ºC, Sant Salvador de Guardiola, 41,6ª, Cardona, 41,5ºC i Castellnou de Bages, 41,1ºC. De fet, la XEMA només té aquestes quatre estacions al Bages.
De la xarxa de l'Agència Espanyola de Meteorologia (AEMet), l'estació de Manresa ha donat un registre màxim de 41ºC i la de Balsareny 40,8ºC. Només l'estació de Monistrol de Montserrat ha assenyalat una màxima suau, amb 33,8ºC. D'aquesta mateixa xarxa és l'estació de Moià, que ha tingut una màxima de 36,9ºC.
Finalment, i fora de les xarxes públiques, Meteoclimàtic ha registrat les màximes a Súria i Fals, també per sobre dels 41ºC, amb 41,4ºC i 41,3ºC respectivament, i encara en els 40ºC justos l'estació de la Bauma, a Castellbell i el Vilar.
Aquesta mateixa matinada, totes les estacions del Bages han marcat mínimes per sobre dels 20ºC, el que es defineix com a nit tropical, i en algunes s'han fregat els 30ºC (Sant Salvador de Guardiola 29,2ºC) a 2/4 de 6 de la matinada. També cal tenir en compte que algunes estacions ja havien superat els 40ºC abans de l'1 del migdia.
[h3]Pla Alfa 3 per a divendres[/h3]
Els Agents Rurals mantenen el Pla Alfa 3 de risc màxim d'incendis al Bages i el Moianès per a divendres, i també el tancament del Parc Natural de Montserrat i les restriccions que han estat actives aquest dijous. La predicció del Meteocat per a divendres indica que les mínimes de divendres poden ser lleugerament més baixes que dijous, però les màximes tendiran a ser més altes. I per dissabte, tant mínimes com màximes seran lleugerament més altes que divendres.
[noticia]98866[/noticia]
[noticia]98855[/noticia]
[noticia]98850[/noticia]
El Bages es converteix en el forn de Catalunya el primer dia d'onada de calor
Societat
Artés registra una màxima de 42,8ºC, i els observatoris de Sant Salvador de Guardiola, Cardona, Súria, Fals, Castellnou de Bages i Manresa han superat els 41ºC
ARA A PORTADA
-
Societat Vaga al Pompeu Fabra del Pont de Vilomara: els alumnes es planten per la cancel·lació de sortides Pere Fontanals
-
Successos Els Mossos detenen dos homes per un robatori amb força en una empresa de Santpedor Pere Fontanals
-
-
Societat Un treball de Josep Huguet recupera la deportació franquista de la seva família el 1938 Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans L'Observatori de Castelltallat convida a veure Saturn amb els propis ulls tres nits d'octubre Pere Fontanals
Publicat el
12 d’agost de 2021 a
les 18:49
Et pot interessar
-
Societat
Sant Joan de Vilatorrada obre les votacions dels pressupostos participatius 2026
-
Societat
Sant Fruitós revalida les tres Flors d'Honor que distingeixen el municipi des de 2019
-
Societat
La caserna de la Guàrdia Civil de Sant Vicenç de Castellet tindrà onze habitatges socials
-
Societat
Sant Fruitós de Bages inverteix 744.155 euros per tenir un enllumenat públic 100% LED
-
Societat
Una fideuà popular ha tancat la Setmana de la Gent Gran de Castellbell i el Vilar
-
Societat
Sant Fruitós vacunarà contra la grip i la covid a Torroella de Baix i la Rosaleda dijous
