El Bages torna a perdre el tren

Territori i Sostenibilitat i Renfe han tancat el nou contracte de servei públic 2013-2015 per a la gestió de Rodalies i Regionals amb actuacions per 165 milions, però cap d'elles per a la línia de Manresa

Publicat el 17 de juny de 2013 a les 23:12
El Departament de Territori i Sostenibilitat i RENFE han tancat aquest dilluns el nou contracte de servei públic 2013-2015 per a la gestió de Rodalies i Regionals, en la reunió de l’Òrgan Mixt de Coordinació Generalitat-Renfe Operadora, que incorpora, com a principals novetats, un pla d’actuacions per a millorar la qualitat del servei per valor de 165 milions i dota el Govern d’instruments de control de la gestió, amb la possibilitat d’imposar penalitzacions en cas d’incompliments contractuals de l’operadora.
 
Addicionalment, el nou contracte possibilitarà la implantació de serveis de Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida de manera progressiva a partir de gener de 2014, però torna a oblidar-se de la línia R4, de Manresa a Sant Vicenç de Calders. Les actuacions que ja s'han iniciat o estan previstes en aquest període només contemplen, fins a 2015, pel que fa a aquesta línia R4, la regularització de freqüencies en horari nocturn i la homogenització d'aquestes amb la nova línia R8.
 
Aquest nou contracte de servei arriba en un moment en que l'estació de Manresa s'ha quedat fins i tot sense serveis, a causa del tancament del bar, i que els combois continuen trigant com fa més d'un segle, sobre l'hora i vint minuts, en fer el recorregut fins a l'estació de Plaça Catalunya de Barcelona.