El Bages viu la mínima més freda del que portem de tardor - hivern

La tradició popular dels barbuts ens recorda, any rere any, que aquesta setmana del 17 de gener, és la més freda de l'any | Recull de piulades i Instagrams amb els núvols altocumulus undulatus vistos des del Bages

Publicat el 17 de gener de 2016 a les 16:55

Portem molts dies dient-vos que l'hivern no arriba, i que les temperatures són anormalment altes per l'època. A més a més, la sequera comença a ser preocupant, no només al nostre territori de la Catalunya Central, sinó a tot el país.

Doncs ve, aquesta matinada del 16 al 17 de gener, coincidint entre els sants barbuts Maur Abat i Antoni Abat, hem registrat la nit més freda de l'any. A la comarca del Bages, la major part de ciutats i pobles han registrat temperatures mínimes sota zero.

Per exemple, hem tingut -8ºC a Sallent, -7ºC a Sant Salvador de Guardiola, -6ºC a Súria o a Artés, -5ºC a Cardona, Rajadell o a Castellnou de Bages, -4ºC a Manresa o els -3ºC de Castellbell i el Vilar, i de Fals.

Sembla que de cara a la setmana entrant, els termòmetres es recuperaran una mica. Tot i així, l'hivern meteorològic ha arribat, i el fred de nit ja no marxarà.

Coincidint amb aquest dia de ple hivern, hem tingut la sort de veure un celatge molt bonic. Després del cel serè del matí, amb el pas de les hores, provinents de ponent i modelats pel vent de mestral, han arribat uns altocumulus undulatus, uns núvols baixos ondulats pel vent, que han decorat el cel.
 
Si teniu fotografies del cel d'aquest diumenge o altres imatges meteorològiques, les podeu enviar a manresainfo@manresainfo.cat o etiquetar-les amb #SomTerritori. Nosaltres seguirem a [twitterfollow]miriamsbrichs[/twitterfollow] i [twitterfollow]somterritori[/twitterfollow]
 

El cel des del Polígon dels Trullols a Manresa. Foto: Ana Gaona

 

A photo posted by Adriana Delgado (@adrianadelgadoh) on

 

El cel reflectit a l'aigua del Parc de l'Agulla. Foto: Antònia Capella