El proper dilluns, 18 de juliol, el Centre de Disminuïts Físics de la Fundació Althaia enceta una setmana carregada d'activitats que serviran per celebrar el seu novè aniversari. La trentena de persones que viuen en aquest centre, familiars, amics i professionals s'implicaran en la realització d'activitats tant de caràcter esportiu, musical com lúdic. I és que aquests, són uns dies molt especials per a tots ells.
La celebració començarà dilluns al matí amb una gimcana per grups on es faran proves de coneixements, habilitats i estimulació dels sentits. A la tarda es donarà el tret de sortida al campionat de Boccia, un clàssic en aquesta setmana d'aniversari. Es duran a terme els vuitens i els quarts de final i el dimecres a la tarda, se celebraran les semifinals i la final. La Boccia és un esport paralímpic de precisió i estratègia, similar a la petanca, on només hi poden participar persones amb disminucions físiques. Cal tenir en compte que l'esport és molt beneficiós per als residents i, per això, els professionals en promouen la pràctica.
En aquest sentit, Althaia i Ampans han programat la realització d'unes sessions de Boccia conjuntes en les quals hi participen una quinzena d'usuaris del Centre de Disminuïts Físics i de la Residència Assistida, ubicades a la Clínica Sant Josep, i una quinzena més del Centre Ocupacional d'Ampans. Aquestes jornades de Boccia van començar el 28 de juny i s'acabaran el dimecres, 27 de juliol, amb un dinar de germanor. Durant aquesta setmana d'aniversari també hi ha programades dues sessions.
La celebració de l'aniversari continuarà dijous al migdia quan tindrà lloc un dels moments més esperats de la setmana, l'entrega de premis del 9è aniversari. I a la tarda arribarà una de les novetats d'enguany, una exhibició de ball en cadira de rodes a càrrec d'alguns dels usuaris que al llarg del curs han participat en un taller per aprendre a ballar amb la cadira. La celebració s'acabarà divendres a la tarda amb el festival musical en el qual hi participen activament usuaris i professionals del centre.
El Centre de Disminuïts Físics del Bages
Aquest centre va obrir portes el mes de juliol de l'any 2002. Disposa d'unes instal·lacions adaptades a les necessitats dels residents i d'una sèrie d'equipaments i serveis que els permeten millorar la seva qualitat de vida. En el dia a dia, un equip multidisciplinari de professionals i cuidadors promouen tot tipus d'activitats per millorar el seu benestar físic i psíquic i la seva relació amb l'entorn més immediat. Una de les principals apostes d'aquest equip és el treball a través de tallers relacionats amb les noves tecnologies, l'esport i les relacions socials.
Programa d'activitats de la setmana del 18 al 24 de juliol
Dilluns 18 de juliol
Matí. Gimcana
Tarda. Vuitens i quarts de final del Campionat de Boccia
Dimarts 19 de juliol
Matí. Gimcana
Tarda. Jornades de Boccia amb Ampans
Dimecres 20 de juliol
Matí. Jornades de Boccia amb Ampans
Tarda. Semifinals i final del Campionat de Boccia
Dijous 21 de juliol
Matí. Entrega de premis del 9è aniversari
Tarda. Ball en cadira de rodes
Divendres 22 de juliol
Matí. Muntatge de l'escenari
Tarda. Festival de cloenda
ARA A PORTADA
-
-
Societat Mor Imma Serra, directora durant quaranta anys de la coral Eswèrtia i docent de música Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Les Caputxines i la Fàbrica Nova obren portes per les Jornades Europees del Patrimoni Redacció
-
Política Junts porta al Parlament la creació d'una Fiscalia de Menors de proximitat a Manresa Pere Fontanals
-
Economia Aigües de Manresa assumeix les depuradores de Castellbell i Monistrol i arriba a les 22 Pere Fontanals
Publicat el
15 de juliol de 2011 a
les 17:27
Et pot interessar
-
Societat
El Consell Comarcal del Bages reivindica que les persones grans decideixin i participin
-
Societat
Manresa commemora l'Octubre Trans* amb activitats per reivindicar la despatologització
-
Societat
Especialistes en Alzheimer es troben a Manresa a la 16a Jornada de Demències del Bages
-
Societat
La Marató de Donants de Sang de Súria aconsegueix donacions per ajudar fins a 255 persones
-
Societat
El Servei Territorial de Cirurgia d'Althaia i de l'Hospital de Berga consolida el treball en xarxa
-
Societat
La Festa del Dia de les Persones Grans de Manresa es trasllada a l'Anònima per la previsió de pluja
