El Bisbat de Vic ha fet arribar dos burofax a l'Ajuntament de Fonollosa i a l'ACR de Fonollosa en què els comunica la seva voluntat de rescindir a final d'any el contracte de lloguer que mantenen en el Centre Cultural de la població des de fa més de 50 anys. Per això, els insta a abandonar el local a 31 de desembre i "lliurar les claus a la seu de la Cúria Diocesana".
El motiu que argumenten per prendre aquesta decisió és, segons ha fet saber l'Ajuntament, els "reiterats incompliments dels nivells de soroll per sobre dels límits admissibles i els reiterats incompliments d'horaris dels usuaris del local" que generen "greus molèsties i inconvenients al veí de l'immoble".
Segons explica l'Ajuntament en una nota informativa, fa uns mesos que el Bisbat va llogar el pis de sobre el Centre, l'antiga rectoria, a uns inquilins a qui, segons van comprovar, "no se'ls havia informat que a sota del pis que els havien llogat hi havia el Centre Cultural del poble des de feia més de 50 anys".
El consistori també recorda que ara fa cinc anys, el Bisbat els va pujar el lloguer "d'uns simbòlics 6 euros a l'any, 1.000 pessetes de l'època, a 400 euros + IVA al mes, o sigui 5.808 euros anuals". Tot i que originàriament "és cert" que el local és propietat del Bisbat i la parròquia, ha estat la gent del poble "qui l'ha ampliat, renovat i equipat per ús d'espai social i cultural des de fa cinc dècades".
[h2]L'Ajuntament i l'ACR no deixaran el local[/h2]
L'Ajuntament i l'ACR de Fonollosa han respost el burofax del Bisbat expressant el seu desacord amb la seva comunicació ja que, "a més de basar-se en motius infundats", si el Bisbat volia rescindir el contracte de forma unilateral "ho havia de comunicar abans del 30 de juny passat, tal i com estableix el propi contracte".
Així doncs, l'Ajuntament entén "que el contracte s'ha prorrogat automàticament i és plenament vigent, com a mínim, fins a finals del proper any 2023". Per tant, tant l'entitat com l'Ajuntament han informat al Bisbat que exerciran "la vigència plena de l'ús del nostre Centre Cultural durant el proper any, que continuarà sent utilitzat per a les activitats culturals, socials, de l'Escola, i de lleure del nostre poble".
El Bisbat de Vic fa fora Ajuntament i ACR de Fonollosa del seu Centre Cultural després de 50 anys
Societat
L'Ajuntament no abandonarà l'espai perquè entén que la rescissió unilateral s'hauria d'haver comunicat amb un marge de sis mesos tal i com contempla el contracte
ARA A PORTADA
-
Successos Estabilitzat l'incendi de Sant Quirze Safaja després de cremar un centenar d'hectàrees Pere Fontanals
-
Societat Dos incendis simultanis posen a prova els Bombers en el pic de l'onada de calor Arnau Urgell i Vidal
-
Societat Un fort desplegament policial executa un desnonament al Barri Antic de Manresa Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Ampans i Ajuntament de Manresa impulsen un projecte per apropar la música a les persones amb discapacitat Redacció
-
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
14 de desembre de 2022 a
les 18:07
Actualitzat el
14 de desembre de 2022 a les
21:38
Et pot interessar
-
Societat
Les Festes del Carme comportaran restriccions de trànsit aquest dijous a Manresa
-
Societat
Un estudi a Cardona i Sallent vincula els tallers comunitaris amb una millor salut cardiovascular
-
Societat
El Sopar del Tomàquet reunirà sis restaurants del Bages per reivindicar el producte de proximitat
-
Societat
Obres d'una nova canalització elèctrica als carrers Sarret i Arbós, València i Dr. Esteve
-
Societat
Menys conscienciació i més insults: la nova recepta veïnal contra la brutícia a Manresa
-
Societat
Talls puntuals de trànsit al barri Plaça Catalunya per treballs al clavegueram
