El Bisbat de Vic ha fet arribar dos burofax a l'Ajuntament de Fonollosa i a l'ACR de Fonollosa en què els comunica la seva voluntat de rescindir a final d'any el contracte de lloguer que mantenen en el Centre Cultural de la població des de fa més de 50 anys. Per això, els insta a abandonar el local a 31 de desembre i "lliurar les claus a la seu de la Cúria Diocesana".
El motiu que argumenten per prendre aquesta decisió és, segons ha fet saber l'Ajuntament, els "reiterats incompliments dels nivells de soroll per sobre dels límits admissibles i els reiterats incompliments d'horaris dels usuaris del local" que generen "greus molèsties i inconvenients al veí de l'immoble".
Segons explica l'Ajuntament en una nota informativa, fa uns mesos que el Bisbat va llogar el pis de sobre el Centre, l'antiga rectoria, a uns inquilins a qui, segons van comprovar, "no se'ls havia informat que a sota del pis que els havien llogat hi havia el Centre Cultural del poble des de feia més de 50 anys".
El consistori també recorda que ara fa cinc anys, el Bisbat els va pujar el lloguer "d'uns simbòlics 6 euros a l'any, 1.000 pessetes de l'època, a 400 euros + IVA al mes, o sigui 5.808 euros anuals". Tot i que originàriament "és cert" que el local és propietat del Bisbat i la parròquia, ha estat la gent del poble "qui l'ha ampliat, renovat i equipat per ús d'espai social i cultural des de fa cinc dècades".
[h2]L'Ajuntament i l'ACR no deixaran el local[/h2]
L'Ajuntament i l'ACR de Fonollosa han respost el burofax del Bisbat expressant el seu desacord amb la seva comunicació ja que, "a més de basar-se en motius infundats", si el Bisbat volia rescindir el contracte de forma unilateral "ho havia de comunicar abans del 30 de juny passat, tal i com estableix el propi contracte".
Així doncs, l'Ajuntament entén "que el contracte s'ha prorrogat automàticament i és plenament vigent, com a mínim, fins a finals del proper any 2023". Per tant, tant l'entitat com l'Ajuntament han informat al Bisbat que exerciran "la vigència plena de l'ús del nostre Centre Cultural durant el proper any, que continuarà sent utilitzat per a les activitats culturals, socials, de l'Escola, i de lleure del nostre poble".
El Bisbat de Vic fa fora Ajuntament i ACR de Fonollosa del seu Centre Cultural després de 50 anys
L'Ajuntament no abandonarà l'espai perquè entén que la rescissió unilateral s'hauria d'haver comunicat amb un marge de sis mesos tal i com contempla el contracte
ARA A PORTADA
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
14 de desembre de 2022 a
les 18:07
Actualitzat el
14 de desembre de 2022 a les
21:38
Et pot interessar
-
Societat
La PAHC Bages surt als barris de Manresa per frenar els abusos en els lloguers
-
Societat
L'Institut Lacetània celebra 40 anys de jornades amb el focus en la producció i el consum sostenibles
-
Societat
L'actriu Mont Plans i 150 persones bufen les 25 espelmes de l'Equip d'Atenció Primària Artés
-
Societat
La CGT acusa CCOO i UGT de «parasitar» la lluita educativa amb el seu «servilisme» al Govern
-
Societat
El Pius Font i Quer de Manresa deixarà de fer sortides i colònies el curs vinent
-
Societat
Memoria.cat publica en línia els continguts de l'exposició sobre Manresa l'any de la mort de Franco
