La diòcesi de Solsona ha creat recentment una Comissió d'Atenció a les Víctimes d'Abusos Sexuals i de Protecció dels Menors i Adults Vulnerables. Així ho ha comunicat el bisbe Xavier Novell en la glossa del Full Diocesà d'aquest diumenge.
Aquesta és una de les primeres mesures concretes que el bisbat de Solsona està duent a terme en relació als abusos a menors que s'haguessin produït a la diòcesi i a la protecció dels menors i adults vulnerables a partir d'ara. Novell ha explicat que es tracta d'una comissió presidida per una dona i formada per dues dones i dos homes.
Concretament, el prevere d'aquesta comissió ja ha assumit la responsabilitat d'analitzar els expedients, juntament amb un altre sacerdot, de tots els mossens que han actuat a la diòcesi des de l'any 1930 "per tal que totes les possibles víctimes d'abusos que estiguin vives tinguin la certesa que per part nostra s'ha esbrinat si hi ha hagut algun tipus d'ocultació i, si fos el cas, es pugui reconèixer públicament i es pugui demanar perdó".
Paral·lelament s'ha creat una oficina d'atenció a les víctimes d'abusos sexuals a menors, amb un correu electrònic: abusos@bisbatsolsona.cat i un telèfon, 677 83 05 03, perquè tota possible víctima o persona coneixedora d'algun delicte comès per part d'algun clergue ho pugui denunciar.
El prelat ha estat clar i ha manifestat que si els delinqüents són vius, "actuarem determinadament, d'acord amb les lleis vigents, i cercant des del primer moment evitar qualsevol altre delicte". Novell ha demanat "coratge" de revelar el que va passar o el que se sàpiga i entén "el dolor que suposa remoure aquesta records, "però penseu que el silenci és complicitat amb els delinqüents i desprotecció per a futures víctimes".
Compromís de transparència
Novell ha subratllat que abans d'acabar l'any, la comissió farà públic un informe que, bo i salvaguardant la identitat de tothom, revelarà la magnitud del problema dels abusos sexuals per part de clergues a la diòcesi de Solsona des del 1930 fins a l'actualitat.
Tot i que no consta a l'arxiu secret de la diòcesi cap expedient amb denúncies d'aquest tipus, "és temps que els possibles rumors arribin a aquesta oficina perquè es puguin endeguar les investigacions oportunes", ha reblat el prelat solsoní.
El Bisbe de Solsona nomena una comissió d'atenció a les víctimes d'abusos sexuals
S'ha creat una oficina d'atenció a les víctimes, amb un correu electrònic i un telèfon
Ara a portada
-
-
Esports Diego Ocampo: «Vull agrair que els jugadors es juguin la salut per l'equip» Xavier Sucarrats
-
Successos Detingut un home de 42 anys a Manresa per apunyalar la seva mare i deixar-la ferida de gravetat Redacció
-
Societat Una avaria informàtica obliga l'Ajuntament a deixar oberts els contenidors intel·ligents fins a dimarts Pere Fontanals
-
Publicat el 29 de març de 2019 a les 11:48
Actualitzat el 29 de març de 2019 a les 13:24
Et pot interessar
-
Societat Tall de trànsit a tocar del tanatori Mémora de Manresa durant un mes
-
Societat Ampans tornarà a portar roses per Sant Jordi a les residències de gent gran
-
Societat El bitllet senzill del bus urbà de Manresa costarà només 1 euro per la diada de Sant Jordi
-
Societat Parir un fill mort a la setmana 40: «He agraït molt més les abraçades que les paraules»