La diòcesi de Solsona ha creat recentment una Comissió d'Atenció a les Víctimes d'Abusos Sexuals i de Protecció dels Menors i Adults Vulnerables. Així ho ha comunicat el bisbe Xavier Novell en la glossa del Full Diocesà d'aquest diumenge.
Aquesta és una de les primeres mesures concretes que el bisbat de Solsona està duent a terme en relació als abusos a menors que s'haguessin produït a la diòcesi i a la protecció dels menors i adults vulnerables a partir d'ara. Novell ha explicat que es tracta d'una comissió presidida per una dona i formada per dues dones i dos homes.
Concretament, el prevere d'aquesta comissió ja ha assumit la responsabilitat d'analitzar els expedients, juntament amb un altre sacerdot, de tots els mossens que han actuat a la diòcesi des de l'any 1930 "per tal que totes les possibles víctimes d'abusos que estiguin vives tinguin la certesa que per part nostra s'ha esbrinat si hi ha hagut algun tipus d'ocultació i, si fos el cas, es pugui reconèixer públicament i es pugui demanar perdó".
Paral·lelament s'ha creat una oficina d'atenció a les víctimes d'abusos sexuals a menors, amb un correu electrònic: abusos@bisbatsolsona.cat i un telèfon, 677 83 05 03, perquè tota possible víctima o persona coneixedora d'algun delicte comès per part d'algun clergue ho pugui denunciar.
El prelat ha estat clar i ha manifestat que si els delinqüents són vius, "actuarem determinadament, d'acord amb les lleis vigents, i cercant des del primer moment evitar qualsevol altre delicte". Novell ha demanat "coratge" de revelar el que va passar o el que se sàpiga i entén "el dolor que suposa remoure aquesta records, "però penseu que el silenci és complicitat amb els delinqüents i desprotecció per a futures víctimes".
Compromís de transparència
Novell ha subratllat que abans d'acabar l'any, la comissió farà públic un informe que, bo i salvaguardant la identitat de tothom, revelarà la magnitud del problema dels abusos sexuals per part de clergues a la diòcesi de Solsona des del 1930 fins a l'actualitat.
Tot i que no consta a l'arxiu secret de la diòcesi cap expedient amb denúncies d'aquest tipus, "és temps que els possibles rumors arribin a aquesta oficina perquè es puguin endeguar les investigacions oportunes", ha reblat el prelat solsoní.
El Bisbe de Solsona nomena una comissió d'atenció a les víctimes d'abusos sexuals
Societat
S'ha creat una oficina d'atenció a les víctimes, amb un correu electrònic i un telèfon
ARA A PORTADA
-
Successos Set joves detinguts, sis d'ells menors, per aldarulls aquest dimecres al vespre a Manresa Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Nova seu i noves regles: la Casa de la Música de Manresa revoluciona els seus ajuts Pere Fontanals
-
Economia Unes 200 persones preparen a Manresa la vaga general de l'11 de novembre en assemblea Pere Fontanals
-
Successos Mor un conductor de bus a l'estació de Manresa mentre esperava per sortir cap a Moià Redacció
-
Economia El Bages, líder en creixement industrial en els darrers cinc anys, segella un pacte històric Pere Fontanals
Publicat el
29 de març de 2019 a
les 11:48
Actualitzat el
29 de març de 2019 a les
13:24
Et pot interessar
-
Societat
Manresa debatrà sobre clima, qualitat de l'aire i salut als entorns escolars el 27 d'octubre
-
Societat
Sant Joan de Vilatorrada cedeix dos solars per construir una seixantena de pisos protegits
-
Societat
Talls de trànsit al polígon del Pont Nou de Manresa per l'aniversari del Room 5
-
Societat
Manresa és finalista als Premis DonaTIC pel guardó municipal Rosa Argelaguet
-
Societat
Súria crea un web per difondre les necessitats de voluntariat de les entitats solidàries
-
Societat
Manresa organitza una jornada per resoldre dubtes sobre la lactància materna
