El Calvet renova una vuitantena de punts de llum

Els treballs s'allargaran durant tres mesos i tenen un cost de 50.000 euros, subvencionats íntegrament per la Diputació

Publicat el 16 de setembre de 2014 a les 22:28
L'ajuntament de Sant Salvador de Guardiola iniciarà els treballs d'instal·lació de nou enllumenat en una vuitantena de punts de llum del nucli del Calvet. El projecte, que consistirà en la substitució de les làmpades de 125W de vapor de mercuri per noves llumeneres led de baix consum als carrers Sant Salvador, Sant Marc, Reina Sofia i passatge del Pi, permetrà millorar la il·luminació nocturna en aquest sector del municipi, alhora que es contribuirà a millorar l'estalvi energètic. Els treballs s'allargaran durant tres mesos i tenen un cost de 50.000 euros, subvencionats íntegrament per la Diputació de Barcelona. 
 
L'actuació té l'objectiu d'augmentar els nivells d'il·luminació dels carrers objecte del projecte ja que són molt baixos i no compleixen els requisits mínims pel tipus de via, segons l'auditoria que SECE, l'empresa encarregada del projecte, ha realitzat basant-se en el reglament d'eficiència energètica vigent en instal·lacions de l'enllumenat exterior. Durant les pròximes setmanes es procedirà a la instal·lació de dos tipus de lluminàries: una de tipologia viària i una altra de peatonal que s'instal·laran d'acord amb l'àmbit urbà i l'ús de cada espai. 
 
També al Calvet, i de forma paral·lela, es reprendran els treballs de remodelació de la plaça del Pi que es van iniciar abans de l'estiu. Amb un import de prop 19.344,27€ adscrits a la partida d'Espai Públic dels pressupostos d'aquest any, l'ajuntament portarà a terme l'actuació, donant així compliment a la voluntat que la majoria dels votants van expressar durant la jornada de participació que es va celebrar els passats dies 5 i 6 d'abril al municipi. En el marc d'aquest paquet d'actuacions destinades al manteniment d'instal·lacions i equipaments, el consistori ja va portar a terme la rehabilitació de la pintura de l'edifici de La Sala i està treballant en un tercera actuació destinada a renovar el ferm del pavelló poliesportiu municipal.