Una enquesta analitzarà les prioritats de salut de Súria dins del projecte Súria CoMmunity, impulsat per l'equip del Centre d'Atenció Primària (CAP) Goretti Badia de Súria, amb el suport de l'Ajuntament. La iniciativa va ser presentada divendres 10 de març en un acte obert que va tenir lloc a la Casa de la Vila.
L'objectiu del projecte és detectar les principals necessitats actuals de salut a la vila amb la participació del major nombre possible de persones, per tal de prioritzar aquestes necessitats i planificar intervencions de salut concretes.
L'enquesta es portarà a terme entre els mesos d'abril i maig. En el qüestionari es demanarà l'opinió de les persones que hi vulguin participar sobre les següents qüestions:
- Com es podria millorar la pròpia salut.
- Quins factors empitjoren la pròpia salut.
- Quines són les necessitats de salut més importants a Súria.
- Quin és el col·lectiu de Súria més vulnerable.
Les respostes es podran dipositar en caixes ubicades a l'Ajuntament, el CAP, els centres d'ensenyament, les farmàcies, les associacions de veïns i la Residència Bell Repòs.
Les dades recollides serviran per elaborar una proposta de programes de promoció de la salut. Prèviament, aquesta proposta també serà exposada a les persones interessades per tal de tenir en compte llurs opinions.
La presentació del projecte Súria CoMmunity va anar a càrrec d'Alfonso Arana i d'Alba Arocas, membres de la direcció de l'equip d'atenció primària (EAP) de Súria. Entre les persones que van assistir a l'acte es trobava la regidora de Benestar Social, Sanitat i Solidaritat, Carme Besa.
Fins ara ja han estat recollits diferents indicadors de salut i dades demogràfiques i socials. D'aquestes dades es desprèn que entre les persones ateses al CAP de Súria hi ha una prevalença més gran de problemes de salut com hipertensió arterial, diabetis no insulinodependent, artrosis i cararactes, entre d'altres, en relació amb el conjunt de població catalana atesa per l'Institut Català de la Salut (ICS). En canvi, s'hi detecta una prevalença menor d'altres problemes de salut com trastorns d'ansietat, depressions, varius, rinitis al·lèrgica i migranya, entre d'altres.
ARA A PORTADA
Publicat el 15 de març de 2017 a les 20:01
Actualitzat el 15 de març de 2017 a les 20:08
Et pot interessar
-
Societat
Universi+ arriba a la novena edició i inicia el curs amb 46 persones
-
Societat
Èxit de participació a la primera Festa del Vi Novell de Sant Fruitós
-
Societat
Afectacions de trànsit pel 1r Mercat d'artesans, brocanters i de segona mà de la Sagrada Família
-
Societat
Professionals de l'ICS Catalunya Central viatgen a Malawi per impulsar un cribratge de salut comunitària
-
Societat
El Dr. Albert Altés, cap del Servei d'Hematologia d'Althaia, publica un llibre sobre el present i el passat de la medicina
-
Societat
Santpedor avança en la millora viària amb les obres als carrers Pons Grau, Ample i plaça Sant Jordi
