El Centre d'Atenció Primària (CAP) Sagrada Família de Manresa ha preparat diverses activitats per celebrar la Setmana Sense Fum, que tindrà lloc entre els dies 27 i 31 de maig. Durant tota la setmana vinent, en el CAP mateix s'informarà sobre la importància de deixar el tabac i les conseqüències d'aquest hàbit tòxic per a la salut.
Hi haurà plafons informatius, díptics i llibrets que expliquen quins són els components del tabac, quines malalties desencadena, com s'ha de fer el procés de deshabituació, quins tractaments hi ha per al tabaquisme, etc.
A més, el dia 31, Dia Mundial Sense Tabac, les persones que ho vulguin podran sotmetre's a proves com ara: la mesura amb un carboxímetre del monòxid de carboni expirat, la mesura de l'edat pulmonar, el test de Richmond per conèixer el grau de motivació per deixar el tabac o el test de Fageström per saber el nivell de dependència. Tothom qui es facin alguna d'aquestes proves rebrà per escrit els resultats obtinguts.
Sensibilitzar els més joves
Amb l'objectiu de sensibilitzar els més joves en una edat en què molts d'ells s'inicien o tenen el primer contacte amb el tabac, professionals del CAP aniran a l'Institut Cal Gravat. Serà el dimarts dia 28, en una activitat adreçada a estudiants de quart d'ESO, primer i segon de batxillerat. Es farà una enquesta anònima als nois i noies sobre el tabac i se'ls mesurarà amb un carboxímetre el monòxid de carboni expirat.