Aquest dissabte a partir de 2/4 de 10 del matí, el Casal de les Escodines acollirà la cinquena edició de la Jornada Joan Vilar Costa, d'espiritualitat i compromís social. Durant la jornada també s'homenatjarà el jesuïta Lluís Espinal.
[nointext]
La Jornada, organitzada pel Centre d'Estudis del Bages, la Fundació Independència i Prodrés, Justícia i Pau, el Casal de l'Església de Manresa i l'AVV de les Escodines incloura la conferència El periodisme i el compromís social, a càrrec del professor de la UAB Joan Manuel Tresserras, i Lluís Espinal i el periodisme compromès, a càrrec de Lluís Magriñà, director de la Cova de Manresa.
[intext1]
Finalment, a la 1 del migdia, s'inaugurarà una placa a la casa natal de Joan Vilar Costa, al carrer Vell de Santa Clara, 16.
[h3]Joan Vilar Costa[/h3]
Joan Vilar (1889-1961), manresà, va començar essent jesuïta. Després, com a capellà secular i comunicador, va tenir un paper destacat durant la guerra civil al Comissionat de Propaganda de la Generalitat.
[intext2]
Molt crític amb la carta col·lectiva dels bisbes espanyols a favor de Franco es va exiliar a França i allà es va dedicar a ajudar els exiliats republicans. La seva vida és tot un exemple de compromís social.
[h3]Lluís Espinal[/h3]
El jesuïta Lluís Espinal Lucho, assassinat a Bolívia el 1980, és un altre exemple de persona implicada amb un periodisme compromès socialment. Per això, enguany, se li ret un homenatge en aquesta jornada, per la seva implicació en la lluita contra les desigualtats socials.
El Casal de les Escodines acollirà dissabte la cinquena jornada Joan Vilar Costa
Amb dues conferències i la descoberta d'una placa a la casa natal del capellà
Ara a portada
Publicat el 22 de setembre de 2021 a les 16:52
Et pot interessar
-
Societat L'Ajuntament de Manresa i la Federació de barris renoven el conveni del Pla de Desenvolupament Comunitari
-
Societat Obertes les inscripcions a la 18a edició del campus d'estiu Vitamina de Sant Fruitós
-
Societat Tall de trànsit al carrer de la Dama de Manresa, dijous i divendres
-
Societat El pubillatge de Manresa organitza una nova Marató de Donants de Sang