Aquest dijous, al Palau Firal de Manresa, va tenir lloc la presentació de tres estudis del sector industrial del metall i/o auxiliar d'automoció a través del programa Ocupació al Bages Industrial (OBI) liderat pel CIO Manresa, juntament amb la Patronal Metal·lúrgica de la Catalunya Central i PIMEC.
El primer estudi, La figura de l'aprenent presentat per la ponent Clàudia Canes, consultora RRHH a PIMEC, analitzava i recollia les percepcions de les empreses del Bages a l'entorn de les necessitats d'incorporar la figura de l'aprenent a les seves organitzacions. Aquesta anàlisi va permetre oferir un conjunt de recomanacions per recuperar la figura de l'aprenent en la realitat del mercat de treball actual i futur.
En segon estudi, La cadena de valor de les empreses fabricants de maquinària del Bages, va ser presentat pel ponent Sergi Mussons, soci fundador de QRM Institute, i avaluava l'estat de salut de la cadena de subministrament del sector del metall del Bages i s'oferien un conjunt d'alternatives i metodologies pioneres per millorar l'eficiència.
Finalment, el tercer, amb el títol Les condicions laborals del sector industrial del Bages analitzava la situació de les empreses del Bages pel que fa a la problemàtica per l'atracció i retenció del talent. El punt de partida s'inicia amb la pèrdua de competitivitat davant d'altres poblacions en què les condicions salarials són millors pels treballadors/es. Es van exposar diferents variables i es van presentar mesures innovadores i noves concepcions d'organització interna per a la gestió i retenció d'aquest talent. Aquest nou paradigma ens proposa entre molts altres, aspectes com el "salari emocional".
Els assistents van fer una valoració positiva de la sessió i van considerar que l'acte donava resposta a les demandes de les empreses. Hi va haver un total de 44 participants amb empreses representatives del sector, així com personal tècnic
El CIO presenta estudis per millorar aspectes d'ocupabilitat i competitivitat de les empreses
Societat
Hi van participar 44 persones de diverses empreses, que en van fer una valoració positiva
ARA A PORTADA
-
Successos Concentració a les portes de la comissaria dels Mossos de Manresa pels detinguts del cas ICL Pere Fontanals
-
Successos Tres detinguts per les accions de sabotatge contra les mines d'ICL al Bages Pere Fontanals
-
-
Economia Aigües Manresa tanca l'exercici 2025 amb 26,9 milions de facturació i una forta aposta digital Pere Fontanals
-
Successos La Fiscalia arxiva la denúncia contra l'Ajuntament de Castellbell pel cas del Mas Brunet Redacció
Publicat el
29 de novembre de 2019 a
les 18:29
Actualitzat el
29 de novembre de 2019 a les
18:34
Et pot interessar
-
Societat
El carrer Puigmal de Manresa quedarà tallat dos dies per completar la urbanització del sector
-
Societat
Instal·len un nou pas de vianants semaforitzat a les Bases de Manresa
-
Societat
Sant Fruitós invertirà 40.000 euros per renovar cinc parcs infantils del municipi
-
Societat
Manresa mostra el seu condol per les víctimes dels terratrèmols de Veneçuela
-
Societat
Moià estrena dimecres els contenidors tancats per duplicar el percentatge de reciclatge
-
Societat
La Masoveria Urbana de Manresa condiciona 24 habitatges en una dècada i ofereix llar a 80 persones
