El Comitè d'Ètica Assistencial d'Atenció Primària de l'Institut Català de la Salut (CEAAPICS) s'ha reunit aquest divendres per primer cop fora del Centre Corporatiu de l'ICS, ubicat a Barcelona, i ho ha fet a la Gerència Territorial Catalunya Central, a Sant Fruitós de Bages. L'objectiu de descentralitzar les trobades periòdiques del grup és acostar la seva tasca al territori i donar-la a conèixer a professionals de les diverses delegacions de l'ICS.
Durant la reunió, duta a terme a la seu de l'ICS Catalunya Central, a Sant Fruitós de Bages, els membres del Comitè han posat en comú les consultes fetes pels professionals d'atenció primària i per la ciutadania. També s'ha debatut sobre la importància de millorar el treball en equip aprofitant les noves tecnologies. Lluïsa Ortega, secretària del Comitè d'Ètica i tècnica de gestió de l'Àrea de Qualitat i Seguretat de l'ICS Catalunya Central, assegura que "volem moure'ns pel territori i explicar la feina que fem. Fa molts anys que existeix el Comitè, però encara hi ha un cert desconeixement entre els professionals".
El Comitè d'Ètica Assistencial en Atenció Primària de l'IDIAP Jordi Gol va ser acreditat el 25 de setembre de 2003. Des de la seva constitució ha debatut les consultes rebudes; ha redactat recomanacions, dictàmens i alertes de gestió; ha confeccionat documents d'interès segons les necessitats detectades a la societat (en temes com ara la Covid-19 o l'eutanàsia, entre d'altres); ha participat en les jornades dels Comitès d'Ètica Assistencial de Catalunya i en l'elaboració del Codi Ètic de l'ICS, i ha procurat donar resposta a les consultes fetes pels professionals en el desenvolupament de la tasca d'Atenció a la Ciutadania i la pràctica assistencial que els comportin conflictes o dilemes ètics.
El Comitè d'Ètica de l'ICS es reuneix a Sant Fruitós, per primer cop fora de Barcelona
L'objectiu de descentralitzar les trobades periòdiques del grup és acostar la seva tasca al territori
Ara a portada
Publicat el 17 de setembre de 2022 a les 20:05
Et pot interessar
-
Societat Alliberen una ànega collverd i els seus pollets que havien entrat en una nau de Sant Fruitós
-
Societat La comunitat de Sant'Egidio de Manresa dedica una pregària a la memòria del papa Francesc
-
Societat Inverteixen 6,2 milions d'euros per ampliar el servei de farmàcia d'Althaia
-
Societat La Verge de Montserrat sortirà en processó per primer cop en aquest mil·lenni