Els 89 nens i nenes inscrits als centres oberts del Bages tenen garantits l'esmorzar i el dinar durant tot l'estiu. El compromís del Consell Comarcal amb els serveis d'atenció social de qualitat es fa palès de nou amb la distribució de 2.600 àpats als serveis socioeducatius de Sant Joan de Vilatorrada, Callús, Avinyó i Súria, que han iniciat la seva activitat aquesta setmana.
Els centres oberts són serveis d'atenció a la infància i a l'adolescència i les seves famílies, que realitzen una tasca educativa i preventiva des del vessant de l'educació social especialitzada durant el temps lliure dels infants i adolescents. Durant el curs escolar els centres ofereixen servei a les tardes i a l'estiu amplien el seu horari també als matins.
Els centres oberts estan cofinançats pel Consell Comarcal del Bages, a través del Departament de Treball Afers Socials i Família de la Generalitat de Catalunya, en col·laboració amb els Ajuntaments. Els recursos del projecte es dediquen a la contractació de professionals de l'educació social i al cost de dos àpats diaris, que presta una empresa de càtering.
D'aquesta manera, el Consell Comarcal del Bages manté l'activitat dels centres oberts durant el període de vacances escolars, a més de garantir una alimentació saludable i equilibrada als infants i adolescents atesos en aquest període estival en què els centres escolars estan tancats.
El conseller de l'Àrea d'Acció Social del Consell Comarcal, Albert Marañón, ha expressat que "el compromís del Consell amb oferir serveis de qualitat a les famílies en risc d'exclusió social és absolut, la societat avança sempre que hi hagi igualtat d'oportunitats". Marañón ha volgut destacar també que "garantim que tots els infants, independentment de la situació socioeconòmica de la seva família, tenen cobertes les necessitats bàsiques i tenen accés a activitats de lleure educatiu".
El projecte de centres oberts a l'estiu ha anat creixent els darrers anys, mentre que l'any 2014 s'oferien una trentena de places entre el Bages i el Moianès (que aleshores formava part del Bages), aquest any es donarà servei a 89 infants inscrits entre el mes de juliol i l'agost. Callús i Avinyó disposaran del servei de centre obert el mes de juliol, mentre que Sant Joan de Vilatorrada i Súria també l'oferiran el mes d'agost.
ARA A PORTADA
-
Aprovats els projectes d'urbanització de les avingudes de l'Esport i de la Pirelli i del Camí Vell de Rajadell Pere Fontanals
-
-
L'Escorxador Comarcal del Moianès, en el punt de mira per un abocament orgànic a la riera de Castellnou Pere Fontanals
-
Sant Vicenç de Castellet pren les regnes de Vallhonesta per garantir-ne la preservació Pere Fontanals
-
Publicat el 12 de juliol de 2018 a les 19:38
Actualitzat el 12 de juliol de 2018 a les 20:49
Et pot interessar
-
Societat Treballs d'Aigües de Manresa al Passeig, a l'altura de l'edifici dels Sindicats
-
Societat Castellbell i el Vilar renova la pintura de l'escola bressol municipal
-
Societat Treballs d'Aigües de Manresa al carrer Pirineu, aquest divendres
-
Societat Sant Fruitós de Bages ofereix una formació gratuïta de canguratge per a joves
-
Societat Treballs d'Aigües de Manresa al carrer Pirineu, aquest dijous
-
Societat UManresa premia els millors Treballs de Final de Grau i reconeix els expedients més brillants del curs 2024-2025