El Consell Comarcal del Bages redactarà, abans d'acabar l'any, dotze plans d'actuació municipal per inundacions, d'acord amb el conveni signat amb els municipis de la comarca que tenen l'obligació de disposar-ne. La finalitat d'aquests plans és reflectir les actuacions a fer per part del municipi davant d'una emergència per inundacions, encaminades a garantir l'operativitat dels mitjans humans i materials de què disposa.
Han d'elaborar el corresponent pla aquells municipis que estan en les zones de risc d'inundació molt alt, alt o mitjà, segons l'anàlisi de risc elaborat pel pla INUNCAT de la Generalitat. En aquest sentit, el Consell ha signat convenis amb els següents municipis: Artés, Callús, Castellbell i el Vilar, Castellgalí, Moià, Monistrol de Montserrat, Mura, Pont de Vilomara i Rocafort, Sant Fruitós de Bages, Sant Joan de Vilatorrada, Sant Mateu de Bages i Sant Salvador de Guardiola.
Aquest suport es du a terme a partir d'un ajut atorgat per part de la Direcció General de Protecció Civil de Catalunya al Consell Comarcal del Bages per tal de potenciar el suport en matèria de planificació als municipis de la comarca.
Els tècnics del Servei de Protecció Civil del Bages, en el darrer any, han col·laborat amb diversos ajuntaments en la redacció d'un total de 17 plans d'actuació municipals: inundacions, incendis forestals, nevades, etc., així com també en la realització de simulacres en centres docents, sessions formatives en matèria de protecció civil, exercicis de comunicacions, etc.
El Consell redacta 12 plans municipals per fer front a inundacions
Aquests plans marquen les accions a dur a terme al municipi davant l'emergència
ARA A PORTADA
Publicat el
09 de juny de 2011 a
les 00:20
Et pot interessar
-
Societat
La Colla de Geganters de Cardona rebrà el Saler d'Or 2026 per la seva trajectòria cultural
-
Societat
Sant Joan de Vilatorrada organitza una Setmana del Medi Ambient amb activitats per a totes les edats
-
Societat
Sant Fruitós estrena un sistema telemàtic pioner per tramitar llicències d'obra
-
Societat
La Plana de l'Om acollirà una jornada per prevenir els maltractaments a les persones grans
-
Societat
La Caminada Nocturna Solidària de Creu Roja al Bages celebra la desena edició
-
Societat
El primer cicle d'infantil es planta a Manresa: «El 0-3 està sota mínims i som els grans oblidats»
