El Consorci Viari es felicita de l'adopció de millores a la C-55

Representants del Consorci s'han reunit amb el director general de Carreteres, Jordi Follia, que ha explicat les actuacions programades

Publicat el 14 de juliol de 2012 a les 17:02

El Consorci Viari de la Catalunya Central s'ha reunit amb el director general de Carreteres, Jordi Follia, que ha explicat els compromisos de la Generalitat per millorar la seguretat viària que es duran a terme a la carretera C-55, amb un pressupost de gairebé 4,5 milions d'euros, en base a les propostes presentades pel Consorci per buscar mesures per reduir la sinistralitat i millorar el trànsit mentre s'espera el desdoblament.  

Les primeres actuacions consisteixen en la redistribució de carrils, la incorporació de mitjanes i altres millores de traçat en els punts més conflictius: enllaç de Sant Pau, el terme de Castellbell i el Vilar i la ronda de Manresa. Es preveu que els propers mesos quedin enllestit els projectes executius i que les obres puguin començar a principis de l'any vinent. La majoria d'actuacions que es duran a terme recullen les propostes que el Consorci Viari havia fet arribar al conseller Recoder per tal de dur a terme accions urgents per pal·liar la sinistralitat a la carretera.

A la reunió hi han assistit, per part del Consorci Viari, Adriana Delgado i Cristòfol Gimeno, del Consell Comarcal del Bages; Josep Simon, de l'Ajuntament de Manresa; Josep Torrents, de la Cambra de Comerç de Manresa; i Joan Bertran, del Montepio de Conductors. En representació de la conselleria hi han participat el director general de Carreteres, Jordi Follia, i la directora territorial de la Catalunya Central, Mercè Terradellas.

Els antecedents
Una carretera (la C-55 en el seu tram sud) absolutament saturada, una autopista (la C-16) infrautilitzada i una elevada taxa d'accidents a la C-55. Aquests són els principals arguments que posa de manifest del Consorci Viari de la Catalunya Central (liderat per Consell Comarcal, Cambra de Comerç i Montepio de Conductors) per reclamar insistentment a la Generalitat  el desdoblament de la C-55, l'aplicació de mesures correctores urgents en aquesta carretera i l'aixecament parcial del peatge de la C-16. En aquests moments, el tram sud de la C-55 suporta una mitjana d'uns 30.000 vehicles diaris i cal tenir en compte que, a partir dels 12.000, es recomana el desdoblament de la via.

Per tot això, el Consorci Viari va fer arribar a la conselleria un estudi que proposa diverses solucions tècniques per millorar la seguretat de la C-55 a l'espera del desdoblament definitiu (que no té data ni pressupost per part de la Generalitat). Aquestes propostes anaven en la línia de canviar o millorar la senyalització per aconseguir la reducció de velocitat i per delimitar més clarament els punts d'incorporació des dels accessos a la xarxa prioritària; de guanyar algun tram de carril addicional; i de millorar les condicions d'asfaltatge i peraltat d'alguns trams.