Sant Fruitós de Bages amplia la seva oferta educativa per aquest curs 2021-2022 amb la incorporació d'un nou equipament educatiu, l'escola i residència infanto juvenil Els Companys, d'Ampans. Aquest nou centre, ubicat a l'avinguda Girona, acollirà infants i adolescents de 12 a 18 anys, amb discapacitat intel·lectual i autisme.
En relació a la resta d'equipaments educatius del municipi, cal destacar que les obres de la nova escola Pla del Puig avancen a bon ritme i és previst que el centre pugui posar-se en funcionament el proper curs escolar. Des de l'Ajuntament s'ha treballat durant aquest estiu per tal que els alumnes pateixin les mínimes afectacions degut a les obres.
En aquest sentit, una part del nou vial que s'ha urbanitzat a l'entorn de la nova escola, quedarà tallat a la circulació per tal que els alumnes puguin fer els desplaçaments entre els mòduls de primària i infantil i els espais comunitaris, sense haver de sortir del recinte. A aquesta mateixa escola també s'han realitzat millores en el pati i s'ha ampliat l'espai exterior per tal de compensar la zona que havien perdut per l'execució de les obres.
Un altre dels equipaments on també es realitzaran millores serà a la llar d'infants Les Oliveres on es s'executaran treballs en l'aïllament tèrmic de la coberta i s'instal·larà una pèrgola al pati de l'equipament.
A l'escola Monsenyor Gibert també s'arranjaran algunes de les sales de l'edifici principal que requerien millores.
Pel què fa a l'escola Paidos, que enguany celebra el seu 50è aniversari, continuaran vigents els itineraris de mobilitat que es van incorporar el passat curs per evitar embussos, i es construirà una nova zona d'aparcament a l'avinguda Girona, que s'afegirà a l'aparcament ubicat entre el carrer Lleida i l'avinguda Bertran i Serra. Recordem també que la façana principal de l'escola disposa d'una zona de pit-lane on no està permès l'estacionament i que té com a funció permetre que els alumnes baixin dels vehicles just davant la porta del recinte.
En relació a l'entrada a l'escola, continuarà present la figura del agent cívic durant els primers dies del curs escolar, que vetllarà per tal que els infants i les famílies entrin als centres amb totes les mesures de seguretat. Aquestes agents cívics treballaran de forma coordinada amb els agents de la Policia Local.
El curs escolar a Sant Fruitós començarà amb la nova escola Els Companys
Aquest nou centre, ubicat a l'avinguda Girona, acollirà infants i adolescents de 12 a 18 anys, amb discapacitat intel·lectual i autisme
Ara a portada
-
-
-
Política «Manresa serà la tomba del feixisme» davant la parada de Sant Jordi d'Aliança Catalana Pere Fontanals
-
Societat «No és fàcil sortir de l'anonimat, però teníem clar que aquest llibre el fèiem en un sentit col·lectiu» Aina Font Torra
-
Economia L'escola Joncadella de Sant Joan de Vilatorrada guanya un Premi Pilarín Bayés de contes Redacció
Publicat el 08 de setembre de 2021 a les 16:04
Actualitzat el 08 de setembre de 2021 a les 16:10
Et pot interessar
-
Societat Tall de trànsit al carrer de la Dama de Manresa, dijous i divendres
-
Societat El pubillatge de Manresa organitza una nova Marató de Donants de Sang
-
Societat Manresa acull una nova edició de Conductàlia, el projecte educatiu de la Fundació Montepio
-
Societat Treballs d'arranjament del paviment a diversos punts del carrer Dos de Maig i del passeig Pere III