Aquest dijous, 10 de desembre, el Partit Demòcrata Manresa ha organitzat l'acte La vida de Sant Ignasi a Manresa, a l'entorn del projecte Manresa 2022.
El Partit Demòcrata de Manresa vol impulsar i ajudar a donar a conèixer aquest projecte que ha de posicionar la ciutat i fer-la un referent turístic i cultural. Recordem que fa uns dies, la candidata a la Presidència de la Generalitat, Àngels Chacón, va visitar la Cova de Sant Ignasi de Manresa per saber de primera mà d'aquesta iniciativa.
En aquest sentit, en l'acte telemàtic celebrat aquest dijous, el president local del PDECat de Manresa, Josep Fornells, ha introduït l'acte i els intervinents. El Dr. Rotllan explica la vida del jesuïta Sant Ignasi, des que inicia el seu pelegrinatge fins a la seva mort, fent especial esment a la seva estada a Manresa i la fundació de la Companyia de Jesús. Rotllan ha relatat amb detall vivències i anècdotes de Sant Ignasi al seu pas per Manresa, distingint les tres etapes del jesuïta a la capital del Bages.
Al seu torn, el regidor de Turisme i Projecció de Ciutat, Joan Calmet, ha destacat que Manresa 2022 és una oportunitat per la ciutat, una data en què coincidirà amb els 500 anys de l'arribada de Sant Ignasi a Manresa. "La transcendència i el patrimoni que l'obra de Sant Ignasi deixa a Manresa, l'hem d'aprofitar per potenciar Manresa i obrir-nos al món, fent-la més competitiva i atractiva pels ciutadans i visitants". També hi ha participat l'exalcalde de Manresa i regidor d'Hisenda i Presidència, Valentí Junyent.
El doctor Armand Rotllan presenta el llibre «Sant Ignasi Malalt» en el marc dels actes previs a Manresa 2022
Societat
En un acte organitzat pel PDECat
ARA A PORTADA
-
Societat La Fundació del Convent de Santa Clara envia a Ucraïna el seu 48è corredor humanitari Pere Fontanals
-
Societat La C-55 estrena el desdoblament entre el Castell de Castellbell i el túnel de Boguñà Pere Fontanals
-
-
Societat Refugiada després de patir violència masclista a Rússia: «M'imagino el meu futur a Catalunya» ACN
-
Successos Manresa eixamplarà la Guàrdia Urbana fins a 120 agents i espera 15 interins immediats Pere Fontanals
Publicat el
10 de desembre de 2020 a
les 21:19
Actualitzat el
10 de desembre de 2020 a les
21:25
Et pot interessar
-
Societat
Sant Fruitós reclama una solució al canvi de sentit de la carretera de Santpedor de Manresa
-
Societat
Treballs de pavimentació a la BP-4313 entre Balsareny i Súria de dimarts a dijous
-
Societat
Manresa tallarà el trànsit al carrer de Sant Fruitós aquest dilluns per obres a la xarxa elèctrica
-
Societat
Manresa debat com adaptar les ciutats a les pluges intenses en la Jornada Tècnica de l'Aigua
-
Societat
La 16a Jornada de Demències del Bages aplega vora 90 persones a l'Hospital Sant Andreu
-
Societat
Tres camins rurals costeruts de Manresa es pavimentaran amb formigó rentat a l'àcid
