El Documental del Mes, coordinat per MEES i CineClub, reprendrà l'activitat aquest dijous, 1 de setembre, a les 7 de la tarda, a l'Espai de la Plana de l'Om amb la projecció del documental El secreto del Dr. Grinberg d'Ida Cúellar, un thriller trepidant sobre la desaparició de Jacobo Grinberg, especialista en l'estudi de la telepatia i considerat per a molts com l'Einstein de la consciència.
El 1994, i en ple clímax de la seva carrera, el doctor mexicà Jacobo Grinberg va desaparèixer misteriosament. Les estranyes circumstàncies de la seva desaparició han donat peu a múltiples hipòtesis i teories que han contribuït a ocultar la veritat del cas. Considerat per molts com l'Einstein de la consciència, Grinberg va portar l'estudi de la psicofisiologia més enllà dels límits de la ciència tradicional amb la finalitat d'acostar-se al potencial del cervell humà i demostrar els primers indicis de la telepatia.
El director Ida Cuéllar ha investigat el cas durant set anys i ha construït un thriller metafísic trepidant, on es revelen proves desconegudes que reescriuen la crònica dels últims dies abans de la seva desaparició. Submergir-se en el misteri del doctor Grinberg implica reflexionar sobre el misteri de l'existència humana i, més que oferir respostes, descobrirem com fer-nos millors preguntes.
Ida Cuéllar és un cineasta i músic que viu entre Barcelona i Ciutat de Mèxic. Ha treballat per tot el món com a director i guionista. El seu treball en publicitat ha obtingut nombrosos premis a Canes, Sant Sebastià FIAP i l'Ojo d'Iberoamèrica, entre d'altres.
Ida ha dirigit múltiples curtmetratges, com La muerte de Otilia Ruiz (2011) i el fashion film experimental Phasmata (2014), seleccionats en un gran nombre de festivals internacionals. Entre d'altres encàrrecs rellevants, va dirigir el capítol pilot de la sèrie Magnum opus (2016), amb James Cosmos, Arly Jover, Timothy Gibbs, Jamie Anderson i Sam Douglas.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=rSUwataBqeU[/youtube]
Ha completat estudis d'astrologia a l'escola Cosmograma de Barcelona i és un estudiós del tarot des de fa més de 15 anys. Els seus interessos en l'art són de caràcter simbòlic i esotèric, i explora en les seves obres la naturalesa de la imaginació i la consciència. D'aquí, justament, sorgeix la seva última obra, sobre la qual ha estat investigant durant una dècada: El secreto del doctor Grinberg (2020). Aquest és el seu primer llargmetratge documental.
[noticia]104932[/noticia]
Les invitacions per veure El secreto del Dr. Grinberg a l'Espai Plana de l'Om es poden adquirir anticipadament a través del web del Kursaal.
El Documental del Mes tornarà dijous amb «El secreto del Dr. Grinberg» d'Ida Cuéllar
És un thriller trepidant sobre la desaparició de Jacobo Grinberg, especialista en l'estudi de la telepatia
ARA A PORTADA
-
Manresa proposa un Pla de Barris «de màxims» per invertir 25 milions al Centre Històric Pere Fontanals
-
Alarma per un home armat a Manresa, que ha acabat sent un policia fent una detenció per estrangeria Pere Fontanals
-
-
Descobreixen a Montserrat un manuscrit inèdit del primer poema èpic sobre Cristòfor Colom Pere Fontanals
-
Publicat el 30 d’agost de 2022 a les 10:51
Et pot interessar
-
Societat La prevenció centrarà el 7è Congrés sobre Alteracions de Conducta organitzat per Ampans i Althaia
-
Societat Manresa il·luminarà de lila l'Ajuntament per commemorar el Dia de la Mort Perinatal
-
Societat L'Ajuntament de Manresa farà un tractament herbicida al cementiri
-
Societat Educació analitza amb l'Ajuntament de Sant Fruitós les necessitats dels centres educatius locals
-
Societat Sant Fruitós de Bages digitalitza els padrons d'habitants per preservar-los i facilitar-ne la consulta
-
Societat Cinc bagencs demostraran que la jubilació pot ser un nou començament amb Projectes +65