El documental més taquiller per engegar el Clam

La desena edició del Festival Internacional de Cinema Solidari de Navarcles projecta dijous l'oscaritzat "Searching for sugar man"

Publicat el 01 de maig de 2013 a les 18:25
'Searching for sugar man' serà la primera projecció del Clam

El CLAM de Navarcles arrenca el seu festival amb un dels documentals musicals més taquillers de la història a Espanya. L'acte de inauguració, que comptarà amb la presència dels organitzadors i les autoritats locals, s'iniciarà amb la projecció d'una obra cinematogràfica molt destacada. En aquest cas serà "Searching for sugar man" un documental dirigit per Malik Bendjelloul, que va guanyar l'Oscar al millor documental el 2012 i també va ser escollit millor documental dels premis Bafta així com el premi del públic del Festival de Sudance. L'acte tindrà lloc el dijous dia 2 de maig a les  21h. 
 
"Searching for sugar man" explica la història d'un misteriós heroi musical dels anys seixanta anomenat Rodríguez que no aconsegueix l`èxit als Estats i Units i mor en l'anonimat. Més tard, un del seus discos arriba a Sud-Àfrica en l'època de l'aparheid i les seves cançons es converteixen en una autèntica icona de la llibertat. És una pel·lícula sobre l'esperança, la inspiració i el poder de la música.
 
El CLAM celebra el 10è aniversari d'un festival que enguany  reflexiona sobre la pèrdua de llibertats i el futur dels joves. Navarcles torna a ser la capital estatal del cinema solidari amb una programació cinematogràfica de qualitat i altres activitats culturals que se celebrarà entre els dies 2 i 12 de maig al Teatre Auditori Agustí Soler i Mas i al nou Centre Cultural la Creueta.
 
En els 9 dies de Festival es podran veure un total de 36 pel·lícules, de les quals 12 són curtmetratges a concurs i 3 curtmetratges d'èxit que no opten a premi. Dins de la programació es veuran 9 estrenes absolutes i 3 llargmetratges d'èxit ja estrenats. Entre els films seleccionats hi ha 8 documentals Clam, una pel·lícula infantil i 3 grans obres clàssiques del cinema. En total es projectaran títols de 12 països diferents.