Promoguda pel Geoparc de la Catalunya Central, dissabte al matí es va fer una sortida de Sant Cugat del Racó a Castelladral, per fer una descoberta dels materials i afloraments que formaven part del paisatge de fa 36 milions d'anys, quan el terreny era lacustre.
L'excursió ha estat guiada per Josep Maria Mata i Perelló, doctor en Ciències Geològiques cum laude, per la Universitat de Barcelona, i catedràtic de Cristal·lografia i Mineralogia de l'Escola Universitària Politècnica de Manresa (UPC), acompanyat de Josep Canals, director del Geoparc, regidor de Mura i conseller de Turisme del Consell Comarcal del Bages.
Josep Maria Mata, va explicar els moviments de les grans plaques tectòniques que van aixecar els Pirineus, i com els sediments dipositats al llarg de milions d'anys en el que fou la zona fluvial han esdevingut paleocanals, formacions de margues i gresos a base de capes d'arena, grava i argiles. El que havien estat torrents i rius, són ara els turons que dibuixen el paisatge. Per ell, la geologia és la base de la vida, i també ho són el patrimoni, la història i les persones que conformen aquest geodiversitat i la posen en valor.
Unes 25 persones vingudes de diferents indrets de la demarcació de Barcelona, amb el denominador comú del seu interès per la geologia van participar en aquesta convocatòria. L'Ajuntament de Navàs va obsequiar-los amb fulletons turístics del municipi i un tast de vi a la seva arribada a Castelladral, un dels miradors de primera categoria del Geoparc.
La ruta que es va fer era circular, d'uns 10 km, amb sortida i arribada a Sant Cugat del Racó, passant per Taurons on encara funciona la sínia, travessant la riera de Sant Cugat, Reixes amb les seves espectaculars tines, les cases de Filaborres, Mestre Mallol, Castelladral i la Rovira.
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa recomana anar a peu als miradors per veure l'eclipsi solar de dimecres Pere Fontanals
-
-
Societat La salmorra torna a vessar al passeig del Riu de Manresa i amenaça els arbres de l'entorn Pere Fontanals
-
-
Successos Restablert el servei de trens entre Lleida i Manresa després de l'atropellament d'una persona ACN
Publicat el
05 de maig de 2018 a
les 20:27
Actualitzat el
05 de maig de 2018 a les
20:30
Et pot interessar
-
Societat
Sant Vicenç substituirà 570 fanals per tecnologia LED per reduir el consum energètic
-
Societat
Un espectacular estol de cigonyes anuncia a Manresa l'inici de la migració cap a l'Àfrica
-
Societat
La Creu Roja al Bages va atendre 6.635 persones el 2025, un 8,1% més que l'any anterior
-
Societat
Una reparació d'urgència obligarà a restringir el trànsit a la rotonda dels Dolors
-
Societat
Cardona instal·la nous espais saludables per promoure l'activitat física i la mobilitat sostenible
-
Societat
Un estudi liderat des del Bages reforça el paper del treball social en les decisions al final de la vida
