El Govern Andorrà va ser a Manresa i va visitar el Col·legi d'Advocats de la ciutat per tractar sobre els processos de mediació en l'àmbit judicial.
Manresa des de fa anys, és capdavantera en processos de mediació. Des del Col·legi d'Advocats de Manresa es tramiten anualment més de 200 sol·licituds de mediació de persones que volen resoldre de forma pacífica a través de la mediació la problemàtica que puguin tenir.
Aprofitant l'experiència del Col·legi d'Advocats de Manresa, que des de l'any 2002 va obrir un centre de mediació a dins el Col·legi, el govern andorrà ha enviat una delegació a Manresa, encapçalada per la Secretària d'estat de Justícia i Interior, Eva Descàrrega Garcia, i la Directora del Departament de Justícia i Interior, Maria Geli Rissech.
En la reunió s'ha aprofundit sobre com es segueix el procés de mediació, des del seu inici, a partir de la visita que fa al Servei d'Orientació a la Mediació del Col·legi d'Advocats de Manresa, una persona interessada en fer una mediació, així com tots els passos que es segueixen fins a la finalització d'aquest sistema de resolució de conflictes.
El degà del Col·legi d'advocats, Abel Pié, ha manifestat que "des de Manresa portem molts anys apostant per la mediació com un sistema que ajudi a descol·lapsar uns jutjats que estan severament castigats per processos judicials que es podrien evitar si apliquéssim mitjans alternatius de resolució de conflictes com la mediació".
ARA A PORTADA
Publicat el 27 d’abril de 2016 a les 17:58
Et pot interessar
-
Societat
Els CAP de la Catalunya Central s'incorporen al programa d'Althaia per a la fibromiàlgia
-
Societat
Treballs d'Aigües de Manresa al carrer Séquia, aquest dimecres
-
Societat
El Servei d'Ajuda a Domicili de Manresa, més enllà de la cura: confort tèrmic per a persones ateses
-
Societat
Manresa enderrocarà dos edificis a la via Sant Ignasi per ampliar voreres i urbanitzar la zona
-
Societat
La Catalunya Central consolida el 2025 el model d'atenció integrada social i sanitària
-
Societat
Mor de forma sobtada Lolita Rovira, maquilladora clau de la cultura popular bagenca
