El Govern de la Generalitat ha condemnat el "feminicidi" que ha tingut lloc aquest dimecres a Manresa presumptament a mans del seu excompany sentimental, que ha estat detingut pels Mossos d'Esquadra. L'executiu ha transmès el condol a la família de la víctima.
La consellera en funcions de Presidència, Meritxell Budó, ha subratllat que "la lluita contra la violència masclista és una prioritat per a tot el Govern", i ha subratllat que l'única manera que no es produeixin fets com aquests és "avançar en igualtat efectiva de dones i homes en tots els àmbits socials". "No hi ha dreceres i, a més, ho hem de fer tota la societat conjuntament", ha indicat Budó.
La consellera també ha demanat "tenir la capacitat com a país de poder garantir la vida, els drets i les llibertats de la meitat de la població". I ha afegit: "No farem ni un pas enrere, no el podem fer i no el volem fer. No defallirem per seguir avançant cada dia en l'eradicació de la violència masclista".
També ha condemnat l'assassinat CCOO, que alhora ha expressat el rebuig "a una violència que encara avui s'exerceix vers les dones només pel fet de ser dones". El sindicat s'ha sumat a la "demanda" perquè els poders públics "reconeguin la lluita pels drets de les dones i per eradicar la violència masclista com una qüestió d'Estat". La formació també ha transmès el condol a la família i l'entorn de la víctima.
[noticia]96755[/noticia]
El Govern condemna el «feminicidi» de Manresa
Societat
Meritxell Budó demana "tenir la capacitat com a país de poder garantir la vida, els drets i les llibertats" de les dones
ARA A PORTADA
-
Economia El Bages lidera el creixement econòmic de la Catalunya Central i supera la mitjana catalana Pere Fontanals
-
Societat Un fons voltor intenta desnonar una família de Manresa amb un menor a càrrec Pere Fontanals
-
Societat Mor als 71 anys Pius X. Cisa, impulsor de la Guia de Manresa i activista del sobiranisme local Pere Fontanals
-
Política El FNC disputarà a Aliança Catalana el vot d'extrema dreta a Manresa amb Cristina Solano Pere Fontanals
-
Publicat el
14 d’abril de 2021 a
les 20:37
Et pot interessar
-
Societat
L'avantsala de la Festa de la Verema del Bages arriba aquest dijous amb la Nocturna Vinum
-
Societat
La façana de l'Ajuntament de Manresa s'il·luminarà de vermell pel Dia Mundial del Cor
-
Societat
Monistrol estrena el parc de la Batanera i completa la renovació de quatre parcs infantils
-
Societat
Sant Fruitós de Bages estrena nous jocs i paviments tous en diversos parcs infantils
-
Societat
L'insomni creix un 43% a la Catalunya Central en set anys i ja afecta l'11% dels adults
-
Societat
L'Escola Paidos celebra els 55 anys amb una jornada per reconnectar amb la natura
