Després que el govern municipal es reunís dilluns amb representants de la plataforma Manresa diu Prou que va organitzar la concentració contra la inseguretat que, segons defensen, es viu a la ciutat, aquest dimecres també ha tingut una trobada amb membres de la concentració contra el racisme i de suport als joves detinguts per la baralla al Passeig del 23 de setembre passat.
Els representants de Càritas, Bages per a Tothom i A l'Aguait han traslladat al govern la necessitat de treballar pel civisme i la seguretat "des de la prevenció, l'educació i l'acompanyament" més enllà de les mesures policials, segons ha explicat la presidenta de Càritas, Fina Farrés a NacióManresa.
Les entitats han insistit que ens trobem en una ciutat que "és i serà canviant", amb la "incorporació de noves cultures", i encara més "amb les guerres i conflictes que es viuen arreu del món". "Això passa a Manresa com passa a totes les ciutats" occidentals, ha reblat Farrés. Davant d'això, entenen que la recepta passa per reforçar "la cohesió social" i prevenir l'incivisme "des de les escoles, els instituts i el carrer", coneixent més les noves cultures que arriben i fent que ells coneguin més la cultura d'acollida. Aquest coneixement mutu farà, segons la presidenta de Càritas, que "disminuexi la sensació d'inseguretat que es percep només per la presència de persones amb un altre color de pell".
Durant la reunió també han volgut assenyalar "la desproporcionalitat" de l'actuació policial en la identificació de joves en el Casino "davant de tothom" que, segons veuen, "encara allunya més la solució del problema", a banda que "atempta contra els drets dels menors".
Més enllà de la baralla del Passeig, les entitats també han volgut posar sobre la taula la necessitat de treballar davant d'actituds que es deriven de "problemes de salut mental o addiccions" que precisen d'una resposta social i assistencial.
La reunió amb el govern "ha estat de respecte per ambdues parts", ha assenyalat Farrés. Representants d'aquestes tres entitats seran presents a les reunions de la Taula per la Seguretat, el Civisme i la Convivència que es reunirà la propera setmana.
El govern de Manresa es reuneix amb la plataforma contra el racisme
Societat
Representants de Càritas, Bages per a Tothom i A l'Aguait incideixen en la necessitat de reforçar "la cohesió social" d'una ciutat que "és i serà canviant"
ARA A PORTADA
-
-
-
Successos Un reincident s'enfronta a 38 anys de presó per abusar de cinc nenes a la piscina de Sant Vicenç Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Manresa reivindica la llengua i la convivència en una Diada marcada pel record de Carles Vilajosana Pere Fontanals
-
Política Víctor Alexandre carrega contra el 155 i reivindica la independència a la Marxa de Torxes de Manresa Pere Fontanals
Publicat el
11 d’octubre de 2023 a
les 19:22
Et pot interessar
-
Societat
Aigües de Manresa inicia l'ampliació de la xarxa d'aigua potable al carrer Numància
-
Societat
Sant Vicenç de Castellet estrenarà dilluns el nou servei de bus urbà
-
Societat
Esport7 batejarà les 12 Hores de Jujitsu amb el nom de Carles Vilajosana
-
Societat
Manresa farà canvis de trànsit aquest divendres per la celebració de la Diada
-
Societat
Manresa culminarà el Pla de Millora de l'Espai Públic amb l'asfaltatge de Joan Fuster i Pau Casals
-
Societat
Rajadell s'oposa a la instal·lació d'una torre de 30 metres d'Adif
