L'Ajuntament de Manresa ha decidit no assistir a cap de les concentracions que hi ha convocades aquest dimecres i dijous amb motiu de la seguretat. La primera en contra del racisme i, la segona, contra la inseguretat. En un comunicat, l'Ajuntament assegura que comparteix totes les preocupacions perquè "totes són vàlides". Tanmateix, creu que la responsabilitat del govern municipal és "governar, prendre decisions i actuar".
En aquest sentit, s'ha convocat la Taula de Seguretat per al 17 d'octubre, amb la presència del conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena i "més actors i entitats" de la ciutat. La seguretat, afirma l'Ajuntament, és "una prioritat" per al govern, que l'afronta "de cara".
A la Taula de Seguretat convocada pel 17 d'octubre es debatran les mesures que ja s'han posat en marxa per millorar la seguretat i les que es preveuen implementar properament. En aquest sentit, l'Ajuntament assegura que hi està destinant "tots els esforços i recursos possibles", però subratlla que es tracta d'una problemàtica "complexa", que ha de ser abordada "de manera transversal i a través de polítiques de cohesió social".
A banda del govern municipal, el principal partit a l'oposició, Junts, també ha anunciat que no assistirà a la concentració per la inseguretat de dijous. En canvi, qui sí hi participarà són els partits d'extrema dreta FNC i Vox.
El govern de Manresa no assistirà a cap de les concentracions que hi ha convocades per la seguretat
La Taula de Seguretat es reunirà el 17 d'octubre i comptarà amb la presència del conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena
ARA A PORTADA
Publicat el
04 d’octubre de 2023 a
les 17:45
Actualitzat el
04 d’octubre de 2023 a les
17:50
Et pot interessar
-
Societat
Sant Fruitós arranjarà l'aparcament de davant l'escola Paidos per millorar seguretat i accés
-
Societat
Sant Fruitós obre les portes de les escoles abans de la preinscripció del curs 2026-2027
-
Societat
Manresa obre una enquesta ciutadana per definir el Pla Municipal de Salut 2026-2030
-
Societat
Un espai a Manresa que frena l'oblit: el programa que reforça la memòria i dona temps
-
Societat
Tall de trànsit al carrer de les Piques per obres de reparació del paviment
-
Societat
Dilluns començaran les obres d'ampliació d'un tram de la vorera a l'avinguda de les Bases
